Battlefield 3
Battlefield 3 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
XFX Radeon 7970 Black Edition 3GB (1000/1425) | 91 69 |
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | 85 66 |
Sapphire Radeon 7950 OC 3GB (900/1250) | 80 62 |
Asus Radeon 7950 TOP DCUII 3GB (900/1250) | 80 62 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 79 62 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 75 58 |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | 69 56 |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | 58 46 |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | 52 41 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Battlefield 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16
XFX Radeon 7970 Black Edition 3GB (1000/1425) | 82 63 |
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | 78 60 |
Sapphire Radeon 7950 OC 3GB (900/1250) | 73 56 |
Asus Radeon 7950 TOP DCUII 3GB (900/1250) | 73 56 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 71 58 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 66 51 |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | 61 49 |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | 51 40 |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | 46 36 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W pierwszej prezentowanej przez nas grze Radeon HD 7950 ustąpił pola rywalowi, zarówno w niższej, jak i wyższej rozdzielczości obrazu. W przypadku akceleratorów autorskich, u których zegar taktujący rdzeń graficzny jest o 100 MHz wyższy, odnotowaliśmy o kilka kl./s więcej. To wystarczyło do zrównania się z GeForce GTX 580.
Crysis
Crysis - DX10
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
XFX Radeon 7970 Black Edition 3GB (1000/1425) | 69 52 |
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | 67 50 |
Sapphire Radeon 7950 OC 3GB (900/1250) | 61 51 |
Asus Radeon 7950 TOP DCUII 3GB (900/1250) | 61 51 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 56 48 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 47 41 |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | 43 36 |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | 40 35 |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | 38 33 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis - DX10
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16
XFX Radeon 7970 Black Edition 3GB (1000/1425) | 58 49 |
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | 56 47 |
Sapphire Radeon 7950 OC 3GB (900/1250) | 52 44 |
Asus Radeon 7950 TOP DCUII 3GB (900/1250) | 52 44 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 47 40 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 37 33 |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | 36 31 |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | 32 28 |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | 32 27 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Tym razem przewaga nowych „Radków” jest już dobitna. Nawet HD 7950 o podstawowej częstotliwości taktowania jest wyraźnie lepszy od układu GTX 580, nie mówiąc już o akceleratorach Asus Radeon 7950 TOP DCUII i Sapphire Radeon 7950 OC.
Crysis 2
Crysis 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AF x16
XFX Radeon 7970 Black Edition 3GB (1000/1425) | 78 50 |
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | 74 48 |
Sapphire Radeon 7950 OC 3GB (900/1250) | 72 46 |
Asus Radeon 7950 TOP DCUII 3GB (900/1250) | 72 46 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 66 41 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 65 50 |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | 56 43 |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | 47 24 |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | 42 21 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16
XFX Radeon 7970 Black Edition 3GB (1000/1425) | 64 42 |
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | 62 40 |
Sapphire Radeon 7950 OC 3GB (900/1250) | 60 38 |
Asus Radeon 7950 TOP DCUII 3GB (900/1250) | 60 38 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 55 33 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 53 40 |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | 45 33 |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | 39 19 |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | 35 17 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Radeony dobrze wypadły w tym teście, natomiast standardowy model HD 7950 nieco słabiej niż GeForce GTX 580. Spadki wydajności były zauważalnie większe, co wpływało na pogorszenie komfortu w czasie grania. Sytuację ratują karty fabrycznie podkręcone, choć pod względem minimalnej liczby kl./s nadal przegrywają z GeForce GTX 580. Natomiast średnio podczas naszego testu najnowsze Radeony osiągały lepsze rezultaty.
Warto porównać HD 7950 z HD 6950, gdzie różnice w minimalnej liczbie kl./s są aż dwukrotne na korzyść tego pierwszego.