Program testujący 3D Mark 2001 zapewne leży już poza zasięgiem "specjalistów od marketingu" i "specjalistów od sterowników" firm ATi i nVidia, ale nam nadal da jeszcze duży pogląd na wydajność kart w grach 3D. Pomimo, że nasze testowe karty mają super nowoczesne silniki graficzne zgodne z DirectX 9, 70-80% gier z jakimi przyjdzie im się zmierzyć przynajmniej do końca tego roku, będzie na poziomie kodu DirectX 8.
W ogólnej punktacji karta Radeon 9600 Pro Ultra jest tylko o 7% szybsza od FX'a 5700.
Konkretne różnice w wydajności obu silników graficznych można zaobserowować dopiero w jednostkowych wynikach testów. A tu widzimy już, że środowiskowe mapowanie tekstur metodą Dot3 jest wydajniejsze na karcie Radeon 9600 Pro Ultra (średnio o 25%). Test jednostki Pixel Shader kodem w wersji 1.4 wypada lepiej średnio o 60% !, a test geometrycznych Vertex Shader w kodzie 1.1 o około 50%