Korzystając z okazji, że testujemy właśnie platformy nForce4 SLI, uaktualniliśmy nasze zestawienie kart PCI-Express o wyniki wydajności (1280x1024 i 1600x1200) dwóch połączonych kart GeForce 6600GT w
3D Mark 2003 wydobywa z kart wydajność na poziomie Shader Model 2.0, zatem wszystkie testowane karty mają tu równe szanse.
Ogólne wyniki 3Dmark03 niewiele nam mówią o płynności gier, pomagają co najwyżej tworzyć hierarchię kart. Dlatego polecamy dodatkowo spojrzeć na dwa kolejne wykresy, przedstawiające ilość FPS w sekwencji "Troll's Lair".
3D Mark 2003 : 'Troll's Lair'
Dopiero na tej podstawie można ocenić czy karta zagwarantuje płynny rendering (powyżej 30 fps) w bardziej zaawansowanych i wymagających grach. Przy okazji widzimy, że wymagania sprzętowe, które panowie z FutureMarka przewidywali na rok 2003, wchodzą w życie dopiero na początku tego roku. Potwierdzą to kolejne wyniki z testów Doom3 i FarCry. To niejako nasze wyjaśnienie, dlaczego nadal nie używamy do testowania 3Dmark05.
W rozdzielczości 1600x1200 dobrze sprawdza się już Radeon X800 (12-potoków). Do 1280x1024 najlepszą kartą - z uwagi na swoją cenę - będzie GeForce 6600GT. Radeony z serii X700 co prawda również balansują na granicy płynnego renderingu, ale nie pozostawiają żadnego zapasu mocy na przyszłość. Mogłoby się wówczas okazać, że jedynym rozwiązaniem będzie zmniejszanie rozdzielczości do 1024x768 (szczególnie niemiłe dla posiadaczy paneli LCD 17").
Radeony X700 na pewno sprawdzą się dobrze w rozdzielczości 1024x768. Natomiast na obecną chwilę, z uwagi na swoją cenę - około 30% niższą od X700 - oraz nowocześniejszy silnik graficzny, optymalnymi kartami wydają się być GeForce 6600. Przy tych samych kościach pamięci (3.3ns) karty GeForce 6600 pozostawiają jeszcze dobry zapas na podkręcenie (X700=400/600MHz, GF6600=300/550MHz), co zaowocuje niemal zrównaniem się osiągów tych kart.