Możliwości konfiguracji Call of Duty: Black Ops są bardzo ubogie. Różnice wizualne pomiędzy poszczególnymi poziomami ustawień są jednak odczuwalne. Największą zmianę można dostrzec po redukcji jakości tekstur, natomiast odczuć po wyłączeniu cieni i zredukowaniu poziomu anty-aliasingu.
max | min |
W grze zastosowano ulepszony silnik graficzny znany z World of War. Zmiany dotyczą głównie rozdzielczości tekstur oraz jakości dynamicznego oświetlenia. Oprawa graficzna nie rzuca może na kolana, ale jest nieco lepsza od tej zastosowanej w najnowszej odsłonie Medal of Honor. Jak widać ma miejsce nietypowa tendencja. Produkuje się coraz to lepsze karty graficzne, a poziom zaawansowania grafiki stoi od jakiegoś czasu niemalże w miejscu.
• Anty-Aliasing (wył., x2, x4, x8, x16) - wygładzanie krawędzi wyświetlanych obiektów.
- Zysk w wydajności: 13 kl./s.
x0 | x2 |
x4 | x8 |
x16 |
• Filtrowanie tekstur (bilinearne, trójlinearne) – zmiana wpływa na ostrość tekstur.
- Zysk w wydajności: 2 kl./s.
• Filtrowanie anizotropowe (0-10) - zmiana wpływa na ostrość tekstur.
- Zysk w wydajności: 4 kl./s.
anizo min | anizo max |
• Jakość tekstur (niska, normalna, wysoka, ekstra) – ustawienie odpowiedzialne za rozdzielczość tekstur.
- Zysk w wydajności: 4 kl./s.
tekstury niskie | normalne |
wysokie | ekstra |
• Cienie (nie, tak) – opcja, dzięki której włączamy lub wyłączamy cienie zarówno statyczne, jak i dynamiczne.
- Zysk w wydajności: 11 kl./s.
cienie off | cienie on |
• Ślady pocisków (nie, tak) – ślady pocisków na powierzchniach dookoła gracza.
- Zysk w wydajności: 0 kl./s.
• Ilość ciał (mała, średnia, duża) – liczba zwłok widocznych na ekranie w tym samym czasie.
- Zysk w wydajności: 2 kl./s.