• Data premiery: 29 marca 2000 r.
• Platformy: PC
• Gatunek: gra akcji
Messiah to jedna z tych produkcji, wokół której zrobił się spory szum na długo przed oficjalną premierą. Chodziło oczywiście o tematykę i głównego bohatera. Gracz miał się wcielić w małego aniołka o twarzy pacholęcia, który wysłany zostaje na Ziemie przez samego Stwórcę, aby rozprawić się ze złem. Problem w tym, że jedyną jego umiejętnością była możliwość opętania napotkanych postaci. Już sam ten fakt, pomijając fakt wykorzystywania ludzi do eliminacji niebezpieczeństw, wystarczył, aby obrońcy moralności zaczęli bić na alarm.
Nie da się ukryć, że gra zapowiadała się ciekawie. Niestety, po premierze nie wiedzieć czemu uznano, że nie spełniła pokładanych w niej nadziei. Messiah nie przypadł do gustu recenzentom, którzy czepiali się niemal wszystkiego. A to nie podobała się zbyt duża ilość sekcji czysto zręcznościowych, czy też fakt, że zabawa nie polega tylko na strzelaniu. Nie odpowiadał też całkowicie nowy, autorski silnik 3D dysponujący absolutnym wówczas novum – dynamiczną techniką LOD (Level of Detail). Co więcej, twórcom zarzucano też zbyt duży pośpiech prac i wytykano napotkane błędy nawet wówczas, gdy większość z nich została wyeliminowana odpowiednią aktualizacją. W takiej sytuacji trudno się dziwić, że o grze szybko zapomniano. Nie pomogło nawet kilkanaście różnych jej zakończeń.
• Niedocenione gry ostatnich lat cz.1
• Najlepsze klasyki na PC - musisz je mieć
• Najbardziej wpływowe osobistości w branży gier