W najwyższych ustawieniach, w rozdzielczości 1920x1200, najmocniejsza okazała się karta 4870X2 wraz z 4870 (45fps i 43fps). GTX260 uplasował się daleko w tyle (34 klatki). Kartami nie oferującymi płynnej rozgrywki są 9600GT, 9600GSO oraz 9800GT.
Po zmniejszeniu detali na prowadzeniu zostaje nadal 4870X2 od czerwonych, jednak tutaj wybrałbym Radeona 4870 ze względu na cenę. Najmocniejsza karta nVidii w tym teście uzyskuje mniej niż 40 klatek, pokonał ją nawet Radeon 4670! 9600GT nie oferuje płynnej rozgrywki.
W ustawieniach średnich, z wszelkimi wodotryskami pozostawionymi na maksymalnych poziomach wszystkie karty uzyskują zadowalające wyniki. Na prowadzeniu nadal 4870X2, Radeon 4870 nie odstaje mu ani na krok.
Radeon 4870X2 osiąga 54 klatki, 4870 51 klatek, natomiast GTX260 kończy test wynikiem 47fps. Wszystkie karty w teście generują super płynną animację.
Rozdzielczość 1680x1050
Zobaczmy, co się stanie po zmniejszeniu rozdzielczości do 1680x1050.
I ponownie sytuacja wygląda podobnie – R4870X2 jak zwykle na prowadzeniu. Radeon 4850 i 4870 idą łeb w łeb (45 i 46fps). Wszystkie karty oferują zadowalającą płynność animacji. Najsłabszą kartą z nVidii pozostaje tutaj 9600GT, a z ATI/AMD – 4670.
Po wyłączeniu wygładzania krawędzi i filtrowania Radeon 4870X2 zdobywa 53fps. GTX260 nadal wlecze się ociężale za kartami Radeona, osiągając wynik 42 klatek – czyli taki sam, jak karta 4670!
W ustawieniach średnich, z AAx2 i filtrowaniem anizotropowym na czwartym poziomie 9800GTX+ uzyskuje 43 klatki będąc tym samym gorszym od GTX260 o 2 klatki. Radeon 4870 i 4870X2 osiągają takie same wyniki równe 54fps.
GTX260 od zielonych stara się przekroczyć barierę 50 klatek, jednak bez skutku. Radeon 4870 wyprzedza swojego brata – 4870X2 o 2fps osiągając wynik 59fps. Wszystkie karty generują płynny obraz.
Nie było wątpliwości, że GTX260 przekroczy w ustawieniach najniższych 50 klatek, oczywiście 4870X2 znów wraca na prowadzenie. Ciekawa sytuacja między kartami 9800GT i 9600GSO – osiągają bardzo równe wyniki (43 klatki).
GTX260 przekracza w końcu 60 klatek na sekundę, 9800GTX+ dorasta jej powoli do pięt. Karty 4850 i 4870 oferują zbliżone wyniki (60 i 61fps). 9600GT próbuje osiągnąć wydajność na poziomie 50 klatek.
Rozdzielczość: 1280x1024
W popularnej dziś rozdzielczości 1280x1024 wszystkie karty były w stanie wygenerować płynną animację. Zerknijmy na wyniki.
Radeon 4870X2 i 4870 plasują się na poziomie 50fps. GTX260 osiąga wynik nieco wyższy od 40 klatek. 9600GT osiąga również zadowalające wyniki – 34fps.
Po wyłączeniu wygładzania i filtrowania wyniki zmieniają się średnio o 4 klatki. Jak widać wygładzanie i filtrowanie nie mają tutaj dużego wpływu na wydajność. GTX260 osiąga wynik zbliżony do 9800GTX+ (45 klatek). 9600GT jest w stanie wygenerować odpowiednio płynną animację za nieduże pieniądze:)
Radeon 4670 cały czas trzyma GTXa z tyłu. 9600GT osiąga wynik 40 klatek, niewiele lepszy od niego jest 9600GSO z 41 klatkami. W tym zestawieniu znów mogę polecić 9600GT, aczkolwiek ciekawszą propozycją wydaje się Radeon 4670 z 50 klatkami.
Radeon 4850 przekroczył 60 klatek w swoich poczynaniach, 9600GT natomiast udało się przekroczyć 40 klatek. Radeon 4870X2 cały czas na prowadzeniu. 4670 trzyma uparcie GTX260 za plecami z wynikiem 55fps.
Gdyby ktoś zamarzył sobie o graniu na najniższych detalach z wygładzaniem krawędzi i filtrowaniem tekstur, to osiągnąłby na kartach z tego testu w pełni zadowalające wyniki. GTX260 po raz drugi osiąga 60fps, natomiast 4870X2 przebija się przez barierę 70fps. 9600GT i 9600GSO oferują podobne wyniki. Radeon 4670 zostaje pokonany przez GTX260.
9600GT nareszcie wychyla się zza 50 klatek, 4870X2 śmiało gna przed siebie z wynikiem ponad 70fps. 4870 niestety nie osiągnął wydajności na poziomie 70fps ale zaoferował bardzo wysoką wydajność. 4670 osiąga wynik 60fps.