Shift 2
1920x1200 Cały wyścig, maksymalne, AA wysoki
nVidia GeForce GTX 580 | 68 46 |
nVidia GeForce GTX 480 | 63 45 |
nVidia GeForce GTX 470 | 55 44 |
nVidia GeForce GTX 560 | 51 34 |
nVidia GeForce GTX 460 | 47 33 |
AMD Radeon HD 6970 | 45 29 |
AMD Radeon HD 6950 | 42 28 |
AMD Radeon HD 6870 | 39 26 |
AMD Radeon HD 6850 | 38 23 |
nVidia GeForce GTX 260 | 36 22 |
nVidia GeForce GTS 450 | 30 18 |
AMD Radeon HD 5770 | 30 16 |
AMD Radeon HD 5750 | 27 15 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Na pomiarze wyników osiąganych przez karty w trakcie całego wyścigu widzimy od razu ogromną dysproporcję pomiędzy średnią a minimalną liczbą klatek. Każde okrążenie testowe trwało dwie minuty i jedenaście sekund. Minimalna liczba klatek bierze się ze sporego nagromadzenia efektów wizualnych na samym starcie wyścigu i w trakcie walki o miejsce w stawce, tuż po starcie.
Na przestrzeni owych dwóch minut taka sytuacja nie zdarzyła się ponownie. Z Shiftem 2 zdecydowanie lepiej radzą sobie karty GeForce, które zdominowały testy. Różnice pomiędzy GTX 580 oraz GTX 480, a pozostałymi kartami są spore. Posiadacze Radeonów nie powinni się jednak obawiać. W grze rzadko dochodzi do sytuacji, kiedy stawić musimy czoła aż 15 przeciwnikom naraz. Animacja na poziomie 30 klatek na sekundę pozwala na komfortową grę. Wygoda grania ulega odczuwalnemu pogorszeniu w momencie, gdy liczba klatek spada poniżej 27. Po wyłączeniu wygładzania krawędzi wszystkie karty zapewnią należytą wydajność.
Shift 2
1920x1200, maksymalne, AA wysoki
nVidia GeForce GTX 580 | 51 46 |
nVidia GeForce GTX 480 | 50 45 |
nVidia GeForce GTX 470 | 43 40 |
nVidia GeForce GTX 560 | 40 34 |
nVidia GeForce GTX 460 | 38 33 |
AMD Radeon HD 6970 | 35 29 |
AMD Radeon HD 6950 | 33 28 |
AMD Radeon HD 6870 | 29 26 |
AMD Radeon HD 6850 | 28 23 |
nVidia GeForce GTX 260 | 26 22 |
nVidia GeForce GTS 450 | 21 18 |
AMD Radeon HD 5770 | 19 16 |
AMD Radeon HD 5750 | 17 15 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Średnia liczba klatek, osiągana przez układy graficzne podczas pierwszych 20 sekund wyścigu jest niższa o 15-20% względem średniej z całości trasy. Spadki płynności animacji, podobne do tych zarejestrowanych przeze mnie, zdarzają się w sytuacjach kiedy nasz wóz otacza spora ilość przeciwników, a dookoła trasy wyświetlanych jest dużo elementów. Jazda w warunkach nocnych również ma w tym swój udział.
Shift 2
1680x1050, maksymalne, AA wysoki
nVidia GeForce GTX 580 | 56 47 |
nVidia GeForce GTX 480 | 55 47 |
nVidia GeForce GTX 470 | 46 40 |
nVidia GeForce GTX 560 | 44 35 |
nVidia GeForce GTX 460 | 41 34 |
AMD Radeon HD 6970 | 38 31 |
AMD Radeon HD 6950 | 36 30 |
AMD Radeon HD 6870 | 33 27 |
AMD Radeon HD 6850 | 32 25 |
nVidia GeForce GTX 260 | 29 23 |
nVidia GeForce GTS 450 | 23 18 |
AMD Radeon HD 5770 | 21 15 |
AMD Radeon HD 5750 | 19 15 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Zmiana rozdzielczości na niższą przynosi poprawę w postaci od dwóch do pięciu klatek na sekundę, w zależności od karty graficznej. W sytuacjach gdy na ekranie robi się tłoczno, problemy będą miały karty GTX 260, GTS 450, HD 5770 oraz HD 5750. Pamiętajmy o tym, że wygładzanie krawędzi w dalszym ciągu jest ustawione na wysokie.
Shift 2
1920x1200, maksymalne, bez AA
nVidia GeForce GTX 580 | 53 49 |
nVidia GeForce GTX 480 | 51 46 |
nVidia GeForce GTX 470 | 50 46 |
nVidia GeForce GTX 560 | 50 45 |
nVidia GeForce GTX 460 | 45 38 |
AMD Radeon HD 6970 | 42 37 |
AMD Radeon HD 6950 | 41 34 |
AMD Radeon HD 6870 | 39 33 |
AMD Radeon HD 6850 | 37 32 |
nVidia GeForce GTX 260 | 37 31 |
nVidia GeForce GTS 450 | 35 32 |
AMD Radeon HD 5770 | 32 25 |
AMD Radeon HD 5750 | 27 21 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Recepta na poprawę wydajności w Shift 2? Wyłączenie wygładzania krawędzi. Jednym słowem: nic nowego. Podczas szybkiej jazdy rzadko zwracać będziecie uwagę na to, czy obrys karoserii samochodu jest idealnie gładki. Dodatkowy efekt rozmycia, występujący w trakcie szybkiej jazdy spowoduje, że większość z was zrezygnuje z włączania tej opcji.
Problemy z płynnością animacji w najwyższej rozdzielczości wystąpić mogą jedynie w przypadku kart pokroju HD 5750 i słabszych. Zwróćcie uwagę, że wspomniana karta na przestrzeni całego wyścigu z włączonym wygładzaniem krawędzi uzyskała identyczny wynik, jak na samym jego starcie bez wygładzania. Ze względu na nietypową formę testów w grze Shift 2 zachęcam do uważnego analizowania wyników. Na karty z serii GTX 4xx oraz GTX 5xx wyłączenie wygładzania krawędzi nie zrobiło najmniejszego wrażenia.
Shift 2
1920x1200, średnie bez AA
nVidia GeForcce GTX 580 | 78 72 |
nVidia GeForcce GTX 480 | 77 70 |
nVidia GeForcce GTX 470 | 76 66 |
nVidia GeForcce GTX 560 | 75 67 |
nVidia GeForcce GTX 460 | 69 59 |
AMD Radeon HD 6970 | 67 62 |
AMD Radeon HD 6950 | 64 59 |
nVidia GeForcce GTX 260 | 57 52 |
AMD Radeon HD 6870 | 57 49 |
AMD Radeon HD 6850 | 56 49 |
nVidia GeForce GTS 450 | 41 37 |
AMD Radeon HD 5770 | 38 33 |
AMD Radeon HD 5750 | 34 31 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Wyłączenie wygładzania krawędzi oraz zmiana wszystkich ustawień graficznych na średnie pozwala na zabawę, której nie zakłóci szarpana animacja. W tych konkretnych ustawieniach wszystkie karty poradziły sobie z grą wzorowo. Przypominam, że wyniki osiągane w ciągu całego wyścigu byłyby jeszcze wyższe.