Nawigacja GPS

Najczęstsze dylematy i wątpliwości

przeczytasz w 3 min.

Mio lifestyle

1. Czy przednia szyba z ogrzewaniem może zakłócać sygnał GPS? Czy jest sens montować dodatkowe anteny GPS?

Markowe urządzenia wyposażone co najmniej w moduł SirF Star III, nie mają kłopotów z podgrzewaną szybą. Można je wozić nawet w schowku i nie będzie problemu. Natomiast inaczej – z tego co wiem – jest z najtańszymi nawigacjami na rynku. Marki nie będę podawał – Piotr Matysiak, Multimedia Vision.

2. Czy powinienem się przejmować pojemnością baterii?

Ważniejsza jest praktyka. Czas działania dzisiejszych urządzeń nawigacyjnych na samej baterii to najczęściej od 3,5 do 5 godzin. Rzeczywisty czas działania może się różnić w zależności od sposobu wykorzystania urządzenia (np. słuchanie MP3, wykorzystanie nawigacji jako zestawu głośnomówiącego Bluetooth, czy poziom jasności ekranu).

Dla osób wykorzystujących nawigację w długich trasach, czas działania na bateriach nie ma tak dużego znaczenia – po podłączeniu zasilania do nawigacji, jedyne co tracimy, to jedno wolne gniazdo do ładowania. Długi czas działania na baterii docenią przede wszystkim ci, którzy wykorzystują nawigację często i na krótkich dystansach – wtedy częste podłączanie kabla do urządzenia GPS ze słabą baterią faktycznie może być uciążliwe. Wygodnym rozwiązaniem są tzw. uchwyty aktywne, a więc takie, które można na stałe podłączyć do zasilania. – Michał Turski, Bajtel.

3. Czy w nawigacji TomTom / Garmin zainstaluje AutoMapę?

Niestety, nie ma takiej możliwości. W nawigacjach marek TomTom i Garmin nie ma ani Windows CE, ani Windows Mobile.

4. Mam problem z instalacją mapy. Coś nie działa. Możecie mi pomóc?

Skontaktuj się bezpośrednio z dostawcą Twojej mapy.

  • TomTom – telefon (22) 34 91 598 lub strona „Obsługa” – pomoc  
  • AutoMapa – e-mail: pomoc@automapa.pl lub telefon (22) 859 0240.
  • MapaMap – e-mail:  pomoc@mapamap.pl lub telefon (22) 665 33 33.
  • GPMapa – e-mail: gpmapa@garmin.pl lub telefon (91) 424 38 00.
  • NaviExpert - www.naviexpert.pl/pomoc.html lub +48 693 331 723
  • Mio - obsługa klienta, +48 012 254 40 10 w godzinach 9:00 - 17:00

5. Co to jest ActiveSync?

ActiveSync to program, służący do połączenia komputera z niektórymi nawigacjami GPS.

6. Moja nawigacja się zacięła. Nic nie mogę zrobić. Co teraz?

Poszukaj przycisku reset – mała dziurka w obudowie. Wciśnij go rysikiem lub igłą. Jeśli twoja nawigacja nie jest wyposażona w przycisk reset, spróbuj przytrzymać długo włącznik lub wyłączyć ją w sposób podany w instrukcji. Ponowne uruchomienie powinno rozwiązać problem.

Niektóre nawigacje mają Reset na obudowie w formie przełącznika, co nie wymaga korzystania z rysika lub igły. To dodatkowe udogodnienie.

7. Jak odblokować nawigację Manta GPS-060?

Utwórz na czystej karcie SD folder explorer.exe. Włóż kartę do nawigacji. Włącz urządzenie. Powinien uruchomić się Explorer.

8. Co się stanie, kiedy skończą mi się darmowe aktualizacje mapy? Nawigacja przestanie działać?

Nawigacja będzie nadal działać. Nie będziesz mógł ściągnąć najnowszych map – to wszystko. Nie ma przymusu wykupywania aktualizacji.

9. Od jakiej wielkości ekranu nie jest potrzebny rysik?

Trudno odpowiedzieć jednoznacznie. 4,3” to dosyć bezpieczne minimum. Niewykluczone jednak, że z 3,5” również poradzisz sobie bez rysika.

10. Czy na nawigacji da się równocześnie nawigować i słuchać muzyki MP3?

To zależy od nawigacji. Najczęściej w momencie, gdy nawigacja wydaje komunikat, załóżmy skręć w prawo, muzyka przestaje grać. Odtwarzanie jest wznawiane wraz z końcem komunikatu.

GPS11. Czym się różni wyświetlacz LCD od LCD TFT?

Różni je rodzaj zastosowanych tranzystorów. LCD TFT daje wyższą jakość wyświetlanego obrazu.

12. Zepsuła mi się ładowarka samochodowa do nawigacji Navigon / Garmin. Kupiłem uniwersalną za 15 zł. Po podłączeniu do urządzenia wyświetla się ikona komputera. Co teraz?

Firmy Garmin i Navigon stosują specjalne, droższe w zakupie ładowarki. Zastosowanie zamiennika na 90% spowoduje przejście nawigacji w tryb komputera. Traktuje ona wtedy ładowarkę jak kabel USB.

13. Co to znaczy, że gwarancja jest door-to-door?

Gwarancja Door-To-Door gwarantuje, że transport wadliwego sprzętu do serwisu odbywa się na koszt gwaranta. Przysyła on do klienta kuriera – klient nie ponosi kosztów wysyłki.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login