Urządzenie mimo iż jest niedrogie i stosunkowo prosto wykonane, oferuje szereg ciekawych funkcji i udogodnień, które mają nie tylko ułatwić jazdę, ale również umilić czas na postojach.
Łączność
Auro S6 współpracuje zarówno z systemami GPS jak i GLONASS, dzięki czemu może odbierać sygnał z satelitów dodatkowych, co przekłada się na stabilniejszą pracę systemu nawigacyjnego i nieco dokładniejsze wskazania. Funkcja SiRF Atlas VI z technologią SiRFAlwaysFix wykorzystuje algorytmy przewidywania pozycji satelitów w oparciu o ostatnie zapamiętane dane lokalizacji, co skraca czas oczekiwania na przygotowanie urządzenia do nawigowania. W praktyce system działa całkiem nieźle, nawigacja dość szybko odnajduje satelity, nie gubi ich, a w około 4-5 sekund po zjechaniu z trasy wyznacza nową drogę. Urządzenie będzie współpracowało również z europejskimi i chińskimi satelitami, gdy zostaną one uruchomione.
Auro S6 wyposażona została w moduł Bluetooth, który umożliwia sparowanie nawigacji z telefonem za pośrednictwem profilu Bluetooth DUN i uzyskanie połączenia z internetem. Dzięki tej funkcji, przy wsparciu AM'Traffic na mapie oznaczane są aktualne sytuacje na drogach, takie jak remonty, odcinki tymczasowo nieprzejezdne itp. Poprzez Bluetooth można korzystać z nawigacji jak z zestawu głośnomówiącego.
Wbudowany transmiter FM pozwala na przekierowanie dźwięków z nawigacji na konkretną częstotliwość radiową i odtwarzanie ich na głośnikach samochodowych. Nawigacja posiada wbudowany odtwarzacz audio, który może być używany zamiast tradycyjnego odtwarzacza samochodowego.
Łączność z komputerem oraz innymi urządzeniami, takimi jak pamięci masowe USB, czy zewnętrzne urządzenia rejestracyjne stosowane przez firmy przewozowe odbywa się poprzez złącze mini USB. Podłączane urządzenie musi być kompatybilne z systemem Windows CE 6.0.
Na aktywnym uchwycie umieszczono gniazdo „video-in”, które umożliwia podłączenie do nawigacji kamery cofania, z której obraz zostaje wyświetlony automatycznie przy włączeniu świateł cofania. Praktyczne rozwiązanie, jeśli nie mamy wizjera obrazu z kamery lub jest on umieszczony w mało komfortowym miejscu.
System i narzędzia
NavRoad Auro S6 bazuje na otwartym systemie Windows CE 6.0, który umożliwia instalację dowolnego oprogramowania zgodnego z tym systemem.
Bezpośrednio z panelu nawigacji mamy dostęp do odtwarzacza muzyki i wideo, przeglądarki zdjęć, przeglądarki internetowej, czytnika e-booków, kalkulatora, kalendarza oraz gier.
Auro S6 obsługuje formaty plików wideo: *.3GP, *.AVI, *.MOV, *.WMV, audio: *.MP3, *.WMA i obrazów: *.BMP, *.GIF, *.JPG, *.PNG. Niestety w praktyce zdarza się, że mimo zgodności formatu pliki nie mogą być odtworzone przez urządzenie i wymagają ponownej konwersji.
Pewną zagadką jest wbudowany czytnik e-booków, który czyta jedynie (?) pliki .txt. Odtwarzacz muzyki działa całkiem sprawnie, również w połączeniu z transmiterem FM, który przesyła dźwięk na głośniki samochodu. Na postojach możemy obejrzeć film, zagrać w zainstalowaną przez producenta lub użytkownika grę, uzupełnić terminarz lub skorzystać z dowolnej zainstalowanej w otwartym systemie Windows CE aplikacji. Dzięki otwartemu systemowi, użytkownik ma możliwość stworzenia bazy ciekawych i użytecznych aplikacji.
Obsługa i wydajność
Głównym narzędziem Auro S6 jest aplikacja do nawigowania. Bazuje ona na AutoMapie lub NavRoad map. Na urządzenie testowe wgrana została AutoMapa Europy oraz NavRoad Map. Ta pierwsza jest popularniejsza i dość prosta w obsłudze, choć umiarkowanie intuicyjna. My w recenzji postanowiliśmy skupić się na testach z AutoMapą. Na ekranie głównym nawigacji domyślnie umieszczono takie informacje jak liczba kilometrów do najbliższego punktu działania, rodzaj działania, liczba kilometrów do celu, czas obecny i przewidywana godzina dotarcia do celu. Trzy ostatnie pozycje mogą zostać zdefiniowane przez użytkownika. Mapa nawigacji wyświetlana jest w trybie 2D lub 3D.
tryb dzienny
tryb nocny
W menu głównym użytkownik ma możliwość personalizacji wyświetlanych punktów informacyjnych oraz ostrzeżeń z nimi związanych, wybór profilu nawigacji (osobowy/ciężarowy/terenowy/własny), wybór trybu wyświetlania (dzienny/nocny), włączenie/wyłączenie pilota i dźwięków oraz przejście do komputera, który wyświetla informacje o naszych ostatnio przebytych trasach.
Trasę można wprowadzić ręcznie lub skorzystać z ustawionych przez siebie punktów domyślnych i adresów. Istnieje możliwość szybkiego prowadzenia do punktu z mapy lub punkty z danych GPS. Wszystkie utworzone trasy można zapisać na karcie pamięci urządzenia, by mieć możliwość późniejszego jej szybkiego wczytania. Menu rozszerzone umożliwia rejestrację śladów GPS, ich odtwarzania i zarządzania danymi.
Wprowadzanie tras, ich modyfikacje i analiza nie są intuicyjne, wymagają zapoznania się z instrukcją i poświęcenie dłuższej chwili na analizę interfejsu i systemu (są to cechy oprogramowania AM). Biorąc pod uwagę fakt, że korekty tras często robi się już w samochodzie, na krótkich postojach – czynności te powinny być proste, szybkie i przyjemne.
NavRoad Auro S6
Szybkość działania
Czas uruchomienia urządzenia | 13 sekund |
Czas od włączenia urządzenia do uruchomienia mapy | 15 sekund |
Czas wyznaczenia trasy Przemyśl – Szczecin | 14 sekund |
Czas wyznaczenia trasy Wrocław – Białystok | 16 sekund |