PEGI: | ||
Producent: | Cavedog Entertainment | |
Wydawca: | GT Interactive | |
Dystrybutor PL: | brak | |
Gatunek: | strategia RTS | |
Premiera: | 12 września 1997 r. | |
Aktualna dostępność: | serwisy aukcyjne i cyfrowa dystrybucja (Total Annihilation: Commander Pack - gog.com) |
Total Annihilation do dziś uznawana jest przez wielu graczy za jedynego, prawdziwego króla wszystkich strategii czasu rzeczywistego. Według nich takie serie jak Command & Conquer czy WarCraft mogą jedynie "myć nogi" produkcji Chrisa Taylora i studia Cavedog Entertainment. ;-) Nieobeznani w temacie z pewnością zapytają co jest takiego wyjątkowego w tym tytule. Total Annihilation to pierwsza gra, w której pojawiło się trójwymiarowe pole walki. Fakt ten miał ogromy wpływ na całą mechanikę rozgrywki.
Dzięki temu w grze pojawiły się możliwości, których próżno szukać w innych produkcjach z tamtego okresu. Ukształtowanie terenu po raz pierwszy zaczęło mieć faktyczne znaczenie strategiczne. Jednostki mogły teraz wykorzystywać zasłony, a także przeprowadzać ataki z dogodniejszych dla nich pozycji, pozostając jednocześnie poza zasięgiem wroga. Co więcej, realistycznie przedstawiono również efektywny zasięg poszczególnych jednostek. Było to szczególnie widoczne podczas ostrzałów artyleryjskich, kiedy to większość pocisków spadała obok celu.
Twórcy gry bardzo profesjonalne podeszli także do konstrukcji i różnorodności samych jednostek. Gra oferowała naprawdę olbrzymi ich wybór, co okazało się niewątpliwym atutem późniejszych rozgrywek sieciowych. To właśnie dzięki nim sława Total Annihilation przetrwała do dziś. Pomimo upływu lat tytuł ten cieszy się sporą popularnością. Dzięki zapaleńcom i środowiskom moderskim powstał nawet nowy, w pełni trójwymiarowy silnik gry – Spring, który korzystając z rewolucyjnych rozwiązań Total Annihilation stał się obecnie podstawą dla duchowych jego następców.