Na początek nieśmiertelny benchmark 3D Mark - świetne narzędzie, gdy chcemy szybko porównać możliwości komputerów w zakresie generowania grafiki 3D (gry).
Oczywiście większość czytelników zainteresowana jest bardziej rzeczywistymi wynikami w grach. Sprawdziliśmy w działaniu trzy popularne (i wymagające) gry.
Tom Clancy's: The Division - 1920 x 1080
[kl./s.]
Ustawienia wysokie | 72 42 |
Ustawienia ultra-wysokie | 55 38 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Nawet przy ustawieniach najwyższych możemy liczyć średnio na około 55 klatek na sekundę, ale minimalne klatki na sekundę potrafią spaść znacznie niżej.
Far Cry: Primal - 1920 x 1080
[kl./s.]
Ustawienia wysokie | 68 56 |
Ustawienia ultra | 59 46 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Sytuacja wygląda jeszcze lepiej w Far Cry: Primal. Nawet ustawienia Ultra zapewniają średnio blisko 60 klatek na sekundę.
Rise Of The Tomb Raider - 1920 x 1080, DirectX 12
[kl./s.] Szczyt góry
Ustawienia średnie | 120 74 |
Ustawienia wysokie | 108 67 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Rise Of The Tomb Raider - 1920 x 1080, DirectX 12
[kl./s.] Syria
Ustawienia średnie | 85 59 |
Ustawienia wysokie | 81 50 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Rise Of The Tomb Raider - 1920 x 1080, DirectX 12
[kl./s.] Dolina geotermalna
Ustawienia średnie | 96 74 |
Ustawienia wysokie | 82 63 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Rise Of The Tomb Raider działa wręcz świetnie w ustawieniach wysokich i średnich. Przy ustawieniach bardzo wysokich zalecane jest co najmniej 4 GB pamięci graficznej, więc GTX 970 ze swoimi 3,5 + 0,5 GB pamięci może mieć niejakie kłopoty - należy się liczyć z framedropami, chociaż średnia ilość klatek na sekundę wciąż będzie stać na wysokim poziomie.