W testach wykorzystaliśmy grę spatchowaną do wersji 1.35. Warto pamiętać, że na dniach należy spodziewać się dużego patcha 2.0, który przyniesie między innymi nowe tryby rozgrywki i wiele pomniejszych poprawek. Pierwsza wersja Wiedźmina 2 źle (lub wcale) wykorzystywała możliwości wieloprocesorowych kart graficznych. Oczywiście było to też spowodowane brakiem odpowiednego wsparcia sterowników graficznych.
Osławione uberpróbkowanie praktycznie zarzynało każdy sprzęt, a i dziś w większości przypadków wyłącza się tą opcję. Niemniej obecnie konstrukcje wyposażone w dwa lub więcej układów graficznych powinny podjąć wyzwanie stawiane przez silnik Wiedźmina 2.
Wiedźmin 2 v1.35: 1680 x 1050 - GTX 560
[FPS]
Średnie | 65 57 |
Wysokie | 48 43 |
Ultra * | 48 42 |
wynik po podkręceniu wynik w konfiguracji standardowej |
* z wyłączonym uberpróbkowaniem
Wyniki GTX 560 w rozdzielczości 1680 x 1050 są bardzo zadowalające. Wychodzi też na jaw, że wyłączenie uberpróbkowania w ustawieniach Ultra daje identyczną wydajność jak przy ustawieniach Wysokich.
Wiedźmin 2 v1.35: 1920 x 1080
[FPS] Średnie
GTX 590 + Core i7 2600K | 120 109 |
GTX 570 + Core i7 2600K | 72 67 |
GTX 560 + Core i5 2500K | 56 50 |
wynik po podkręceniu wynik w konfiguracji standardowej |
Wiedźmin 2 v1.35: 1920 x 1080 - Nvidia 3D Vision
[FPS] Średnie
GTX 590 + Core i7 2600K | 60 57 |
GTX 570 + Core i7 2600K | 35 33 |
GTX 560 + Core i5 2500K | 27 24 |
wynik po podkręceniu wynik w konfiguracji standardowej |
Zaczynamy "lajtowo"od ustawień średnich. W 2D każda karta radzi sobie świetnie. W 3D, GeForce GTX 560 zaczyna mieć problemy. Nie sposób precyzyjnie określić jaka średnia ilość klatek na sekundę jest optymalną wartością, bo zależy to od konkretnej gry. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to jedna z gier, która do komfortowej rozgrywki nie wymaga wysokiego framerate.
Wiedźmin 2 v1.35: 1920 x 1080
[FPS] Ultra, ubersampling wyłączony
GTX 590 + Core i7 2600K | 95 88 |
GTX 570 + Core i7 2600K | 53 49 |
GTX 560 + Core i5 2500K | 41 36 |
wynik po podkręceniu wynik w konfiguracji standardowej |
Wiedźmin 2 v1.35: 1920 x 1080 - Nvidia 3D Vision
[FPS] Ultra, ubersampling wyłączony
GTX 590 + Core i7 2600K | 46 42 |
GTX 570 + Core i7 2600K | 26 24 |
wynik po podkręceniu wynik w konfiguracji standardowej |
Pora na sprawdzenie ustawień Ultra, jednak z wyłączonym uberpróbkowaniem. Wszystkie konfiguracje umożliwiają komfortową rozgrywkę w Wiedźmina 2. Jeśli jednak złapiemy za okulary migawkowe Nvidii, na polu boju pozostanie jedynie komputer z GTX 590.
Wiedźmin 2 v1.35: 1920 x 1080
[FPS] Ultra, ubersampling włączony
GTX 590 + Core i7 2600K | 47 43 |
GTX 570 + Core i7 2600K | 26 24 |
wynik po podkręceniu wynik w konfiguracji standardowej |
Wiedźmin 2 v1.35: 1920 x 1080 - Nvidia 3D Vision
[FPS] Ultra, ubersampling włączony
GTX 590 + Core i7 2600K | 23 21 |
GTX 570 + Core i7 2600K | 12 11 |
wynik po podkręceniu wynik w konfiguracji standardowej |
Łatanie Wiedźmina 2 i nowe wersje sterowników Nvidii przyniosły w końcu skutek. Przy użyciu dwóch procesorów graficznych można spokojnie grać w Zabójców Królów z włączonym uberpróbkowaniem. Niemniej wykorzystanie w takich ustawieniach 3D uniemożliwia już rozgrywkę. Może pomogą tu cztery układy graficzne (2 x GTX 590)? Sprawdzimy to już niedługo!