Testy rozpoczynamy od dość niskich ustawień. Powoduje nami czysta ciekawość, ile też można wycisnąć z czterech układów graficznych. W testach wykorzystaliśmy benchmark wbudowany w grę oraz scenę Frontline.
Metro 2033: DirectX 10, 1920 x 1080
[FPS] Medium, AAA, AFx16
2 x GTX 590 + Core i7 2600K 4,5 GHz | 125 |
GTX 590 + Core i7 2600K | 121 |
GTX 570 + Core i7 2600K | 93 |
Metro 2033: DirectX 10, 1920 x 1080 - Nvidia 3D Vision
[FPS] Medium, AAA, AFx16
2 x GTX 590 + Core i7 2600K 4,5 GHz | 52 |
GTX 590 + Core i7 2600K | 46 |
GTX 570 + Core i7 2600K | 42 |
Przy tych ustawieniach różnica wydajności w 2D jest po prostu minimalna. Jeśli chodzi o konfigurację 3D Vision, również nie zaobserwujemy wielkiego przyrostu wydajności, jednak gra w 3D stanie się bardziej płynna. Należy też z miejsca wyjaśnić pewną kwestię związaną z działaniem Nvidia 3D Vision i konfiguracjami Quad-SLI. Otóż Quad-SLI przy wykorzystaniu Nvidia 3D VIsion... po prostu nie działa. Dwie karty GTX 590 są traktowane jak jedna. Przyrost prędkości działania jaki widzimy na wykresie jest więc związany z podkręceniem procesora. Wedle przedstawicieli Nvidii, kwestia 3D Vision + Quad SLI jest skomplikowana i nie może być w szybki sposób rozwiązana. Wielka szkoda, bo aktywne 3D w bardzo wielkim stopniu obiąża układy graficzne i wsparcie kolejnych byłoby tu nieocenione. Mamy nadzieję, że inżynierom Nvidii wkrótce uda się rozwiązać ten problem.
Metro 2033: DirectX 10, 1920 x 1080
[FPS] High, AAA, AFx16
2 x GTX 590 + Core i7 2600K 4,5 GHz | 114 |
GTX 590 + Core i7 2600K | 103 |
GTX 570 + Core i7 2600K | 62 |
Zmiana detali na wysokie przy wykorzystaniu DirectX 10 niewiele zmienia - zarówno konfiguracja z jedną, jak i dwiema kartami GTX 590 osiągają wynik powyżej 100 klatek na sekundę. Pora wykorzystać biblioteki DirectX 11.
Metro 2033: DirectX 11, 1920 x 1080
[FPS] High, AAA, AFx16
2 x GTX 590 + Core i7 2600K 4,5 GHz | 100 |
GTX 590 + Core i7 2600K | 92 |
GTX 570 + Core i7 2600K | 58 |
Metro 2033: DirectX 11, 1920 x 1080 - Nvidia 3D Vision
[FPS] High, AAA, AFx16
2 x GTX 590 + Core i7 2600K 4,5 GHz | 47 |
GTX 590 + Core i7 2600K | 41 |
GTX 570 + Core i7 2600K | 29 |
W 2D różnica nie jest wielka, jednak w 3D gra staje się bardziej komfortowa. Pamiętajmy, że ze względu na synchronizajcę dwóch obrazów naraz, szybkość działania gier przy wykorzystaniu 3D Vision Surround nie może przekroczyć 60 klatek na sekundę.
Metro 2033: DirectX 11, 1920 x 1080
[FPS] Very High, AAA, AFx16, PhysX
2 x GTX 590 + Core i7 2600K 4,5 GHz | 79 |
GTX 590 + Core i7 2600K | 60 |
GTX 570 + Core i7 2600K | 39 |
Metro 2033: DirectX 11, 1920 x 1080 - Nvidia 3D Vision
[FPS] Very High, AAA, AFx16, PhysX
2 x GTX 590 + Core i7 2600K 4,5 GHz | 39 |
GTX 590 + Core i7 2600K | 28 |
GTX 570 + Core i7 2600K | 19 |
Wskakujemy na ustawienia najwyższe (Very High) z włączonymi zaawansowanymi efektami PhysX. Tym razem różnica w działaniu na dwóch kartach GTX 590 staje się bardzo widoczna - również w 3D. Stoi to w sprzeczności z informacjami uzyskanymi od Nvidii, więc stawiamy na to, że "winowajcą" tej jakże korzystnej dla gracza sytuacji jest sprzętowy PhysX (obliczenia dokonywane są na karcie, która nie generuje obrazu).
Metro 2033: DirectX 11, 1920 x 1080
[FPS] Very High, AAA, AFx16, DOF, PhysX
2 x GTX 590 + Core i7 2600K 4,5 GHz | 75 |
GTX 590 + Core i7 2600K | 48 |
GTX 570 + Core i7 2600K | 28 |
Najwyższe możliwe ustawienia z wykorzystaniem zaawansowanych efektów głębi pola (DOF) wskazują na absolutną supremację zestawu z dwiema kartami GTX 590. Przy standardowych rozdzielczościach i 2D możemy grać w najwyższych ustawieniach w Metro 2033, ciesząc się pełnym komfortem.
Dochodzimy do pierwszych testów w systemie Surround i rozdzielczości 3 x Full HD. Tu nawet dwie tak potężne karty graficzne mogą mieć kłopoty.
Metro 2033: DirectX 10, 5760 x 1080 - Nvidia Surround
[FPS] Medium, AAA, AFx16
2 x GTX 590 + Core i7 2600K 4,5 GHz | 83 |
GTX 590 + Core i7 2600K | 77 |
Metro 2033: DirectX 11, 5760 x 1080 - Nvidia Surround
[FPS] High, AAA, AFx16
2 x GTX 590 + Core i7 2600K 4,5 GHz | 60 |
GTX 590 + Core i7 2600K | 44 |
Metro 2033: DirectX 11, 5760 x 1080 - Nvidia Surround
[FPS] Very High, AAA, AFx16, PhysX
2 x GTX 590 + Core i7 2600K 4,5 GHz | 44 |
GTX 590 + Core i7 2600K | 30 |
Metro 2033: DirectX 11, 5760 x 1080 - Nvidia Surround
[FPS] Very High, AAA, AFx16, DOF, PhysX
2 x GTX 590 + Core i7 2600K 4,5 GHz | 35 |
GTX 590 + Core i7 2600K | 20 |
Potężne rozdzielczości w trybie Surround równają się potężnym wymaganiom. Grając w takich rozdzielczościach nawet na tak mocnym komputerze musimy się pogodzić ze zmniejszeniem detali wyświetlanaj grafiki. Czy inne przetestowane tytuły okażą się pod tym względem równie wymagające?