- Testy na zintegrowanej grafice zostały przeprowadzone na platformie z pamięcią RAM 2133 MHz (720/2133 MHz)
- Testy na zewnętrznej karcie grafiki i w trybie Dual Graphics zostały przeprowadzone przy użyciu karty MSI Radeon R7 250 OC 2 GB DDR3 (1100/1800 MHz)
3DMark Sky Diver (Omega i Dual Graphics)
[punkty]
Dual Graphics (Omega) | 9031 |
Dual Graphics (14.6) | 8758 |
Grafika zintegrowana DX (Omega) | 5616 |
Grafika zewnętrzna (Omega) | 5590 |
3DMark wkrótce ma doczekać się dodatkowego testu Mantle, jednak jak na razie musimy uzbroić się w cierpliwość. W porównaniu do starszych sterowników 14.6, Omega oferuje widocznie lepszą wydajność, jednak w realnych zastosowaniach nie należy spodziewać się dużej różnicy. Widać, że oba układy graficzne - zintegrowany i zewnętrzny - charakteryzują się podobną wydajnością.
Dragon Age: Inkwizycja to gra, która ma swoje wymagania. Stanowi wyzwanie dla zintegrowanej z APU grafiki, więc sięgnijmy po technologie Mantle i Dual Graphics, by sprawdzić, jakiego wzrostu wydajności możemy się spodziewać.
Dragon Age: Inkwizycja – 1920 x 1080 (Mantle i Dual Graphics)
[kl./s.] ustawienia niskie
Dual Graphics (Omega) | 41 32 |
Grafika zewnętrzna Mantle (Omega) | 29 25 |
Grafika zewnętrzna DX (Omega) | 28 23 |
Grafika zintegrowana Mantle (Omega) | 26 22 |
Grafika zintegrowana DX (Omega) | 23 19 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Benchmark wbudowany w grę symuluje duże obciążenie podczas rozgrywki, więc podczas realnej gry przez większość czasu będziemy osiągać wyższe wyniki. Przykładowo w trybie Dual Graphics szybkość działania waha się pomiędzy 40, a 50 klatek na sekundę. Włączenie od akcji Mantle pozwala zintegrowanej i zewnętrznej grafiki na uzyskanie nieco większej wydajności, co w przypadku tak wymagającej gry jest na wagę złota. Tryb Dual Graphics działa bez problemu, jednak jedynie w trybie DirectX. Gdyby pomyślano o opcji Mantle CrossFire, wyniki i płynność rozgrywki mogłyby być jeszcze lepsze. Jeśli myślisz o w miarę komfortowej rozgrywce w Dragon Age: Inkwizycja na APU A10-7850K sugerowalibyśmy dodatkowo zastosowanie RAM 2400 MHz i podkręcenie.
Tomb Raider – 1920 x 1080 (Omega i Dual Graphics)
[kl./s.] ustawienia normalne
Dual Graphics (Omega) | 59 46 |
Dual Graphics (14.6) | 55 43 |
Grafika zewnętrzna (Omega) | 32 27 |
Grafika zintegrowana DX (Omega) | 31 25 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Hitman: Absolution – 1920 x 1080 (Omega i Dual Graphics)
[kl./s.] ustawienia niskie
Dual Graphics (Omega) | 38 30 |
Dual Graphics (14.6) | 36 28 |
Grafika zewnętrzna (Omega) | 31 24 |
Grafika zintegrowana DX (Omega) | 28 22 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Nowe sterowniki Omega przynoszą widoczne przyśpieszenie w trybie Dual Graphics. Przyśpieszenie przy zastosowaniu Dual Graphics zależy od gry - w Tomb Raider jest imponujące, podczas gdy w Hitmanie znacznie mniejsze. Trzy przetestowane przez nas gry znakomicie współpracują z trybem Dual Graphics, ale niestety nie jest to regułą. Żeby daleko nie szukać - Thief nadal zupełnie nie radzi sobie z tą technologią, a wszelkie próby uruchomienia Mantle CrossFire w tej konfiguracji spełzły na niczym.