
Testy wydajnościowe w benchmarku 3DMark
W testach wykorzystaliśmy benchmark Sky Diver. Jako, że wydajność zintegrowanej grafiki w sporej mierze zależy od taktowania pamięci RAM, sprawdziliśmy różne konfiguracje.
3DMark - Sky Diver (wynik ogólny)
[punkty] więcej = lepiej
Intel Core i5 5675C (Iris 6200) – 2400 MHz | ![]() |
AMD A10-7870K (Radeon R7) – 2400 MHz | ![]() |
Intel Core i5 5675C (Iris 6200) – 1866 MHz | ![]() |
Intel Core i5 5675C (Iris 6200) – 1600 MHz | ![]() |
Intel Core i5 4690K (HD 4600) – 2400 MHz | ![]() |
Intel Core i5 4690K (HD 4600) – 1866 MHz | ![]() |
Intel Core i5 4690K (HD 4600) – 1600 MHz | ![]() |
Intel Core i3 4130 (HD 4400) – 2400 MHz | ![]() |
Intel Core i3 4130 (HD 4400) – 1866 MHz | ![]() |
Intel Core i3 4130 (HD 4400) – 1600 MHz | ![]() |
Patrząc na wyniki układów graficznych zastosowanach w procesorach Intel Haswell (HD 4400 i HD 4600), widać, jak wielki krok naprzód wykonano razem z Iris Pro 6200.
Taktowanie pamięci RAM ma wpływ na wydajność "integry", ale w porównaniu do konkurencji stosunkowo niewielki. Prawdopodobnie jest to spowodowane wykorzystaniem pamięci podręcznej czwartego poziomu (eDRAM).
Nowa integra Intela uzyskuje praktycznie tę samą teoretyczną wydajność w grach, co topowy APU AMD. Wynik w 3DMark zależy jednak również od mocy procesora, a dwa moduły A10-7870K nie stanowią żadnej konkurencji dla dwukrotnie droższych czterech rdzeni Broadwella.
Jak wygląda sytuacja podczas rzeczywistej rozgrywki?