Wydajność
Sprawność przeglądarki WWW
SunSpider JavaScript Benchmark
Domyślna przeglądarka systemowa, [ms] mniej = lepiej
HTC One X | ![]() |
Motorola RAZR | ![]() |
Samsung Galaxy Nexus | ![]() |
HTC Sensation XE | ![]() |
HTC Sensation XL | ![]() |
Samsung Galaxy Note | ![]() |
HTC Rhyme | ![]() |
Samsung Galaxy S 2 | ![]() |
LG Optimus 2X | ![]() |
Motorola Atrix | ![]() |
Samsung Galaxy R | ![]() |
LG Swift 3D | ![]() |
Sony Ericsson Xperia Neo | ![]() |
HTC Desire S | ![]() |
HTC EVO 3D | ![]() |
HTC Titan | ![]() |
Nokia Lumia 710 | ![]() |
Nokia Lumia 800 | ![]() |
Nokia 500 | ![]() |
Samsung Omnia W | ![]() |
HTC Radar | ![]() |
Motorola Fire XT 530 | ![]() |
Samsung Wave 3 | ![]() |
HTC ChaCha | ![]() |
HTC Wildfire S | ![]() |
Nokia C6-00 | ![]() |
Dell Venue Pro | ![]() |
Huawei Ideos U8500 | ![]() |
Wyniku osiągniętego przez HTC One X nie trzeba chyba komentować - jest po prostu znakomity. Pod względem sprawności renderowania JavaScriptu urządzenie rozgromiło wszystkie smartfony i tablety, jakie mieliśmy w testach, nawet Asusa Transformer Prime, który działał na tym samym procesorze i jednakowej wersji systemu Android.
AnTutu System Benchmark - TOTAL SCORE
HTC One X | ![]() |
Samsung Galaxy Note | ![]() |
Samsung Galaxy Nexus | ![]() |
Motorola RAZR | ![]() |
Samsung Galaxy S 2 | ![]() |
LG Optimus 2X | ![]() |
Motorola Atrix | ![]() |
Samsung Galaxy R | ![]() |
LG Optimus 3D | ![]() |
HTC Sensation XE | ![]() |
HTC EVO 3D | ![]() |
HTC Sensation XL | ![]() |
Sony Ericsson Xperia neo | ![]() |
HTC Rhyme | ![]() |
HTC Desire S | ![]() |
HTC ChaCha | ![]() |
Motorola Fire XT 530 | ![]() |
HTC Wildfire S | ![]() |
Huawei Ideos U8500 | ![]() |
AnTutu System Benchmark - Memory
HTC One X | ![]() |
Samsung Galaxy Nexus | ![]() |
Samsung Galaxy Note | ![]() |
Samsung Galaxy S 2 | ![]() |
Motorola RAZR | ![]() |
Samsung Galaxy R | ![]() |
HTC Sensation XE | ![]() |
HTC EVO 3D | ![]() |
Motorola Atrix | ![]() |
LG Optimus 2X | ![]() |
LG Optimus 3D | ![]() |
HTC Sensation XL | ![]() |
HTC Rhyme | ![]() |
Sony Ericsson Xperia neo | ![]() |
HTC Desire S | ![]() |
Motorola Fire XT 530 | ![]() |
HTC ChaCha | ![]() |
HTC Wildfire S | ![]() |
Huawei Ideos U8500 | ![]() |
AnTutu System Benchmark - CPU Integer
HTC One X | ![]() |
Samsung Galaxy Note | ![]() |
Samsung Galaxy Nexus | ![]() |
Motorola RAZR | ![]() |
HTC Sensation XE | ![]() |
Samsung Galaxy S 2 | ![]() |
Motorola Atrix | ![]() |
HTC EVO 3D | ![]() |
Samsung Galaxy R | ![]() |
LG Optimus 2X | ![]() |
LG Optimus 3D | ![]() |
HTC Sensation XL | ![]() |
HTC Rhyme | ![]() |
HTC Desire S | ![]() |
Sony Ericsson Xperia neo | ![]() |
HTC ChaCha | ![]() |
Motorola Fire XT 530 | ![]() |
HTC Wildfire S | ![]() |
Huawei Ideos U8500 | ![]() |
AnTutu System Benchmark - CPU Float
HTC One X | ![]() |
Samsung Galaxy Note | ![]() |
Samsung Galaxy Nexus | ![]() |
Motorola RAZR | ![]() |
Samsung Galaxy S 2 | ![]() |
LG Optimus 3D | ![]() |
Samsung Galaxy R | ![]() |
Motorola Atrix | ![]() |
LG Optimus 2X | ![]() |
HTC Sensation XE | ![]() |
HTC EVO 3D | ![]() |
HTC Sensation XL | ![]() |
HTC Rhyme | ![]() |
HTC Desire S | ![]() |
Sony Ericsson Xperia neo | ![]() |
Motorola Fire XT 530 | ![]() |
HTC ChaCha | ![]() |
HTC Wildfire S | ![]() |
Huawei Ideos U8500 | ![]() |
AnTutu System Benchmark - 2D Graphics
LG Optimus 2X | ![]() |
LG Optimus 3D | ![]() |
Sony Ericsson Xperia neo | ![]() |
HTC Sensation XE | ![]() |
Motorola RAZR | ![]() |
HTC One X | ![]() |
Motorola Atrix | ![]() |
Samsung Galaxy S 2 | ![]() |
HTC EVO 3D | ![]() |
HTC Rhyme | ![]() |
HTC Sensation XL | ![]() |
Samsung Galaxy Nexus | ![]() |
HTC Desire S | ![]() |
Motorola Fire XT 530 | ![]() |
HTC ChaCha | ![]() |
Samsung Galaxy Note | ![]() |
Samsung Galaxy R | ![]() |
HTC Wildfire S | ![]() |
Huawei Ideos U8500 | ![]() |
AnTutu System Benchmark - 3D Graphics
LG Optimus 2X | ![]() |
HTC One X | ![]() |
Samsung Galaxy S 2 | ![]() |
HTC EVO 3D | ![]() |
Samsung Galaxy Nexus | ![]() |
LG Optimus 3D | ![]() |
Motorola RAZR | ![]() |
Samsung Galaxy Note | ![]() |
HTC Sensation XE | ![]() |
Samsung Galaxy R | ![]() |
Motorola Atrix | ![]() |
Sony Ericsson Xperia neo | ![]() |
HTC Sensation XL | ![]() |
HTC Rhyme | ![]() |
HTC Desire S | ![]() |
Motorola Fire XT 530 | ![]() |
HTC ChaCha | ![]() |
HTC Wildfire S | ![]() |
Huawei Ideos U8500 | ![]() |
AnTutu System Benchmark - Database IO
HTC One X | ![]() |
Motorola RAZR | ![]() |
Motorola Atrix | ![]() |
Samsung Galaxy R | ![]() |
Samsung Galaxy Nexus | ![]() |
HTC Sensation XL | ![]() |
Samsung Galaxy S 2 | ![]() |
Samsung Galaxy Note | ![]() |
Sony Ericsson Xperia neo | ![]() |
LG Optimus 2X | ![]() |
HTC Rhyme | ![]() |
HTC EVO 3D | ![]() |
LG Optimus 3D | ![]() |
HTC Desire S | ![]() |
HTC Sensation XE | ![]() |
HTC ChaCha | ![]() |
Motorola Fire XT 530 | ![]() |
HTC Wildfire S | ![]() |
Huawei Ideos U8500 | ![]() |
AnTutu System Benchmark - SD Card Write
Samsung Galaxy R | ![]() |
Motorola RAZR | ![]() |
HTC One X | ![]() |
Samsung Galaxy Note | ![]() |
LG Optimus 2X | ![]() |
Samsung Galaxy S 2 | ![]() |
Samsung Galaxy Nexus | ![]() |
HTC Sensation XE | ![]() |
LG Optimus 3D | ![]() |
HTC ChaCha | ![]() |
HTC EVO 3D | ![]() |
HTC Sensation XL | ![]() |
Huawei Ideos U8500 | ![]() |
Motorola Atrix | ![]() |
HTC Wildfire S | ![]() |
HTC Rhyme | ![]() |
HTC Desire S | ![]() |
Sony Ericsson Xperia neo | ![]() |
Motorola Fire XT 530 | ![]() |
AnTutu System Benchmark - SD Card Read
Samsung Galaxy S 2 | ![]() |
HTC EVO 3D | ![]() |
HTC One X | ![]() |
Samsung Galaxy Note | ![]() |
HTC Sensation XL | ![]() |
Motorola RAZR | ![]() |
Samsung Galaxy Nexus | ![]() |
Samsung Galaxy R | ![]() |
HTC ChaCha | ![]() |
HTC Sensation XE | ![]() |
Motorola Atrix | ![]() |
HTC Rhyme | ![]() |
LG Optimus 3D | ![]() |
LG Optimus 2X | ![]() |
HTC Desire S | ![]() |
HTC Wildfire S | ![]() |
Huawei Ideos U8500 | ![]() |
Sony Ericsson Xperia neo | ![]() |
Motorola Fire XT 530 | ![]() |
Znów HTC One X pokazuje klasę - wynik na poziomie 10 631 bardzo zbliżony jest do tego, co pokazują najlepsze tablety pracujące na Tegrze 3. Szczególnie podobać może się szybkość odczytu i zapisu danych w pamięci, wynosząca odpowiednio ok. 38 i 25 MB/s.
GLBenchmark 2
GLBenchmark 2 – Fill Test
[Mtexeli/s] więcej=lepiej
Samsung Galaxy Note | ![]() |
Acer Iconia Tab A510 | ![]() |
HTC One X | ![]() |
GLBenchmark 2 – Triangle test
[Mtrójkątów/s] więcej=lepiej
Acer Iconia Tab A510 | ![]() |
HTC One X | ![]() |
Samsung Galaxy Note | ![]() |
GLBenchmark 2 – Triangle texture test (fragment lit)
[Mtrójkątów/s] więcej=lepiej
Acer Iconia Tab A510 | ![]() |
HTC One X | ![]() |
Samsung Galaxy Note | ![]() |
Dla udokumentowania możliwości graficznych podajemy również wyniki kilku testów z aplikacji GLBenchmark 2. Dla porównania podajemy wyniki z testu Samsunga Galaxy Note (dwurdzeniowy procesor i starszy system Android 2.3) oraz Acera Iconia Tab A510 wyposażonego w ten sam procesor, system i podobną rozdzielczość ekranu (pamiętajmy jednak, że Acer to 10-calowy tablet, a nie smartfon).
Czas pracy na baterii
W czasie testów sprawdziliśmy również jak długo wytrzymuje bateria urządzenia w czasie typowych połączeń za pośrednictwem sieci komórkowej. W trakcie połączenia podświetlenie ekranu było wyłączone, podobnie jak łączność Wi-Fi, Bluetooth, GPS i animowane tapety. Poziom głośności dźwięku ustawiliśmy na połowę.
Najciekawszą informacją, jeśli chodzi o baterię, jest to, że sam producent nie podaje oficjalnych danych dotyczących czasu pracy urządzenia. Może to oznaczać, że albo znalazł jakąś ukrytą wcześniej wadę i próbuje ją usunąć, albo wynik jest tak słaby, że HTC się go po prostu wstydzi.
Jedno jest pewne - coś musi być na rzeczy, gdyż wydajność baterii w One X nie powala (choć tak naprawdę rewelacji nie oczekiwaliśmy). Nie można nie zauważyć jednej podstawowej kwestii - HTC One X integruje w sobie procesor, który ma tak naprawdę pięć rdzeni CPU i dwanaście rdzeni GPU. Jest to układ pracujący również w najwydajniejszych, współczesnych tabletach, które jak wiadomo są w stanie pomieścić w sobie o wiele większą baterię niż opisywany smartfon. Urządzenie porównać można więc do sprintera, który wyciska imponujące przyspieszenia i prędkości, ale tylko na krótkim dystansie.
Zaznaczyć trzeba też, że słaby czas pracy na baterii dotyczy właściwie tylko sytuacji gdy ekran jest włączony, a procesor obciążony. Z baterią większych problemów nie było w przypadku rozmów telefonicznych - tutaj uzyskaliśmy ponad siedem godzin ciągłej pracy. W internecie zaczynają krążyć jednak pogłoski, że w oprogramowaniu HTC rzeczywiście jest błąd, który uniemożliwia uzyskanie optymalnego zużycia prądu w niektórych sytuacjach. Dlatego wyniki przez nas prezentowane mogą się zdezaktualizować w momencie, gdy producent wyda odpowiednią poprawkę. Na razie jednak musimy poprzestać na aktualnych spostrzeżeniach.
W czasie typowego użytkowania obejmującego ciągle aktywne połączenie 3G, automatyczną synchronizację e-maili, sprawdzanie wiadomości z portali społecznościowych, wykonanie kilku połączeń telefonicznych, wysłanie kilkunastu wiadomości SMS, ściągnięcie kilku aplikacji z Google Play oraz pstryknięcie kilku fotek, smartfon pracował nie więcej niż 9 - 10 godzin, czyli w praktyce niecały jeden dzień, przy czym jasność ustawiona była na około 40%.
W przypadku ciągłego oglądania filmów 720p przy jasności około 50% uzyskaliśmy ok. 5,5 - 6 godzin. W czasie aktywnego przeglądania stron WWW rezultat był nieco gorszy - maksymalnie 5 godzin. Największym pożeraczem prądu w tym smartfonie nie jest jednak procesor, lecz wyświetlacz. Jeśli utrzymamy moc podświetlenia na niskim poziomie, możemy oczekiwać całkiem niezłych rezultatów.
W warunkach domowych jasność ograniczyć możemy spokojnie do 25%, a użytkowanie wciąż będzie całkiem komfortowe. Gdy zostawiliśmy urządzenie na noc z włączoną synchronizacją przez 3G, zużyło około 10-12% baterii. Traktując telefon łagodnie osiągnąć możemy dwa pełne dni pracy na jednym naładowaniu.
Podsumowując stwierdzić można, że w swojej klasie smartfon spisuje się dobrze - nie oszukujmy się, kupując smartfona czterordzeniowego nie powinniśmy nawet oczekiwać (przynajmniej obecnie) czasu typowej pracy dłuższego niż jeden dzień. Pamiętajmy bowiem, że jeszcze nie tak dawno konstrukcje jednordzeniowe uznawane w swoim czasie za wydajne (np. HTC Desire HD) też miały spore problemy z przebrnięciem przez jeden dzień aktywnego użytkowania.
Potem przyszła pora na konstrukcje dwurdzeniowe, które wprowadziły na salony baterie o wyższej pojemności, ale w znacznej części do długodystansowców też nie należały. Nie powinniśmy więc oczekiwać tego od pierwszych modeli smartfonów czterordzeniowych. Potężniejsze akumulatorki z pewnością pojawią się wraz z biegiem czasu. Obecnie osoby zamierzające kupić HTC One X to przede wszystkim entuzjaści nastawieni na nowinki techniczne i najwyższą wydajność w grach.
- Rozmowy: 7:20 godz.
- Internet: 5:00 godz.
- Tryb czuwania: ok. 10 dni
Kąty widzenia
Smartfona HTC One X wyposażono w wyświetlacz Super LCD 2 oparty na technologii IPS. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, jest to zdecydowanie najlepszy ekran LCD z jakim mieliśmy kiedykolwiek do czynienia w urządzeniach ultramobilnych. Jest po prostu genialny.
W typowym oświetleniu domowym obraz pod względem nasycenia kolorów i poziomów czerni przypomina wyświetlacze Super AMOLED-owe, jednak z tą różnicą, że jest to matryca z tradycyjnym układem RGB, a nie PenTile, więc szczegółowość obrazu - a przede wszystkim jakość czcionek - jest jeszcze lepsza niż np. w Samsungu Galaxy Nexus, który dysponuje taką samą rozdzielczością (720x1280 px, 16:9).
Słabsze czernie widoczne są właściwie tylko w nocy lub w ciemnym pomieszczeniu - tutaj technologia AMOLED dominuje. Obraz generowany przez HTC One X jest nasycony i kontrastowy, ale wygląda przy tym nieco bardziej naturalnie niż w wyświetlaczach organicznych. Kąty widzenia są bardzo dobre, podobnie jak czasy reakcji. Gęstość ułożenia pikseli to 312 ppi, a więc na poziomie konkurencyjnym do iPhone'a 4S, ale przy przekątnej większej o ponad cal.
Jakość zdjęć
dla porównania zdjęcie wykonane Samsung Galaxy Note - aparat z tyłu, dzień
Fotografowanie i filmowanie - to słowa, które pasują do HTC One X tak samo jak "gry". Smartfon jest po prostu stworzony do zabawy obiema kamerkami. Przyznać trzeba przy tym, że jakość zdjęć i nagrań zdecydowanie zachęca do częstego korzystania z tych funkcji (szkoda tylko, że bateria nie do końca jest w stanie sprostać wysokiemu zapotrzebowaniu na prąd).
Sensor tylny ma rozdzielczość 3264 x 2448 pikseli (7,99 Mpx) i potrafi rejestrować zdjęcia, których nie powstydziłby się prosty cyfrowy aparat kompaktowy. Warunek jest jeden - zdjęcia muszą być wykonywane w dobrych warunkach oświetleniowych (np. słoneczny dzień). Patrząc na zdjęcia w skali 1:1 da się zauważyć jednak nieco ograniczoną ilość rejestrowanych szczegółów obrazu.
aparat z tyłu, zdjęcie z lampą
Jest to najprawdopodobniej spowodowane zastosowaniem przez producenta dość silnych algorytmów odszumiających. W słoneczny dzień nie doskwierają one za bardzo, ale robiąc zdjęcia w delikatnym oświetleniu domowym zauważyć możemy wyraźny spadek jakości spowodowany odszumianiem.
dla porównania zdjęcie wykonane Samsung Galaxy Note - aparat z przodu
W czasie testu mieliśmy okazję porównać bezpośrednio zdjęcia i nagrania wykonane HTC One X z Samsungiem Galaxy Note, który również wyposażony jest w 8-megapikselowy sensor i nagrywa filmy Full HD. Subiektywnie obrazy uzyskiwane w Galaxy Note wydają się odrobinę lepsze (np. zawierały odrobinę mniej szumu), ale tak naprawdę w typowych sytuacjach różnica była bez znaczenia.
HTC One X dominuje natomiast pod względem ilości ciekawych opcji. Oprócz typowych ustawień i efektów kolorystycznych warto wspomnieć o możliwości wykonywania zdjęć w czasie nagrywania filmów, stabilizacji w czasie filmowania, trybie zdjęć seryjnych, lampie LED o pięciostopniowej sile doświetlania oraz odrębnym procesorze przeznaczonym specjalnie do zarządzania obrazem z aparatu i kamerki.
Przednim aparatem jesteśmy w stanie rejestrować obrazy o rozdzielczości 1280x960 px (ok. 1,23 Mpx). Ich jakość jest raczej słaba w delikatnym oświetleniu domowym, ale całkiem niezła w świetle dziennym.
Jakość nagrań wideo
Porównanie z Samsung Glaxy Note:
Filmy mają rozdzielczość Full HD (1920x1080 px), można je więc wyświetlać w niezmienionych proporcjach na ekranach telewizorów i monitorów HD (16:9). Ich jakość, podobnie jak w przypadku zdjęć, jest bardzo zbliżona do tego co prezentuje Samsung Galaxy Note, ale subiektywnie uważamy, że One X generuje filmy nieco mniej szczegółowe od Samsunga. Obiektyw jest za to bardziej szerokokątny, co przydaje się wewnątrz pomieszczeń.
W czasie nagrywanie nie jesteśmy w stanie uruchomić efektów kolorystycznych, ani zniekształceń znanych z trybu foto. Wspomniana wcześniej cyfrowa stabilizacja obrazu działa, ale musimy przyznać, że w bardzo ograniczonym stopniu - oczekiwaliśmy lepszych rezultatów. Przednia kamerka nagrywa filmy 720p, a ich jakość jest naprawdę dobra - to jedna z lepszych kamerek do wideokonferencji z jakimi mieliśmy do czynienia w testach.
Dzięki wysokiej wydajności procesora interfejs kamerki i aparatu działa nieco szybciej niż w przypadku wielu konkurentów (w tym Samsunga Galaxy Note).
GPS
Sygnał wyszukiwany jest bardzo szybko - w kilka sekund w samochodzie i kilkanaście sekund wewnątrz budynku (2 metry od najbliższego okna). Dokładność obliczeń jest równie dobra jak w przypadku tradycyjnych nawigacji samochodowych. Jeśli nie dysponujemy klasyczną nawigacją samochodową, ten telefon powinien ją zastąpić z powodzeniem podczas wakacyjnych wyjazdów - ma duży ekran, a jego procesor jest bardzo wydajny. Warunkiem jest podłączenie go do gniazdka zapalniczki poprzez odpowiednią przejściówkę USB lub przy pomocy przetwornicy, w przeciwnym wypadku bateria może się szybko rozładować.
Wi-Fi
Sieci bezprzewodowe wyszukiwane są błyskawicznie, a ich konfiguracja nie wymaga szerokiej wiedzy technicznej. Urządzenie wspiera standard 802.11 b/g/n, więc jest w stanie obsłużyć także wysokie prędkości połączeń. Współdzielenie internetu komórkowego przez tzw. mobilny hotspot również nie przysparza kłopotów.
Opis procedur testowych
Wydajność sprawdziliśmy przy następujących ustawieniach:
- wyłączone Wi-Fi
- wyłączony Bluetooth
- wyłączony GPS
- brak aktywnej komunikacji z Internetem
- wyłączone widżety
- minimalne podświetlenie ekranu
- statyczna tapeta
Częstotliwość taktowania procesora głównego, graficznego i pamięci RAM ustawiona była na wartość domyślną dla danego telefonu.