Zmniejszenie procesu produkcyjnego pozwala z reguły zmniejszyć napięcie zasilające układ, tym samym ograniczając wydzielanie energii cieplnej (straty). Jak się okazuje, temperatury jakie uzyskuje nowy G92b są stosunkowo niskie. ~48°C w spoczynku, oraz 70°C podczas pracy wydają się wskazywać nie tylko na mniejsze generowanie ciepła, ale także i dobre właściwości całej konstrukcji chłodzenia, która notabene nie różni się zupełnie od „referenta” znanego z 9800GTX.
Zainstalowany wentylator o stosunkowo dużej średnicy, wyrzuca nagrzane powietrze wzdłuż radiatora na zewnątrz obudowy. Mamy więc do czynienia z typowym dla najmocniejszych kart systemem blow-out.
Głośność całej konstrukcji w przypadku pracy w środowisku 2D jest nieznaczna. Przy 35-40% maksymalnej prędkości obrotowej wentylatora, generowany szum będzie akceptowalny nawet dla co bardziej wyczulonych na tym punkcie użytkowników. Podczas dalszego przyspieszania – powyżej 60% jest już głośno, jednak podczas gry nie powinno to zanadto przeszkadzać. Problem pojawia się przy 80 i więcej procentach, kiedy to wentylator zaczyna szumieć już znacznie powyżej akceptowalnego poziomu.
Temperatura 2D (w spoczynku) przy automatycznej kontroli wentylatora
Temperatura 3D (podczas pracy) przy automatycznej kontroli wentylatora
Po dokonanych pomiarach poboru energii, widać jak na dłoni iż GeForce 9800 GTX+, jak na prezentowaną wydajność, należy do kart bardzo oszczędnych. W trybie 2D karta pobiera kilkanaście Watów więcej aniżeli Radeon HD3870 wyposażony w pamięci GDDR4. Podczas pracy 3D akcelerator pobiera już tylko 9-10W więcej od wcześniej wspomnianego „Radka”. Warto także zauważyć iż pobór energii tej karty w stosunku do wersji GTX bez plusa, jest niższy o około 20-30W w środowisku 3D i prezentuje się na poziomie zbliżonym do liftingowanego „lisa” GeForce 9800 GT. TDP wg producenta wynosi 141W dla 9800 GTX+, podczas gdy 9800 GTX obarczony został o 20W większym poborem, który wynosi tu 160W.
C'n'Q OFF | 2D idle [W] | 2D AVC-1 [W] | 3D Typical [W] | 3D peak [W] |
HD3870 GDDR4 | 129 | 148 | 240-260 | 283 |
9800GT | 149 | 173 | 240-260 | 289 |
9800GTX+ | 44 | 171 | 250-270 | 292 |
HD4850 GDDR3 | 147 | 173 | 260-280 | 304 |
9800GTX | 158 | 186 | 270-290 | 321 |
GTX 260 | 153 | 182 | 270-320 | 331 |
HD3870X2 | 153 | 179 | 340-370 | 397 |
GTX 280 | 164 | 187 | 320-380 | 398 |
HD4870 GDDR5 | 183 | 209 | 320-350 | 377 |
CF 2xHD4850 GDDR3 | 197 | 225 | 340-370 | 403 |
9800GX2 | 210 | 238 | 360-380 | 407 |
HD4870 X2 GDDR5 | 189 | 214 | 390-440 | 458 |
Systemy PC budowane w oparciu o nowoczesne komponenty zawierające GTX+, wymagają według producenta karty zasilacza minimum 450W (wymogi wydajności prądowej - 24A na linii 12V). Karta zasilana jest, oprócz złącza krawędziowego PCI-E, także poprzez dwie dodatkowe wtyczki 6-pin PEG.
Jeżeli chodzi o możliwości O/C, dzięki niższemu procesowi litografii (55nm) istniała nadzieja na możliwość pracy układu przy wyższej częstotliwości niż miało to miejsce w przypadku G92 (rewizja A). Niestety testy dobitnie wykazują iż 4-ro fazowe zasilanie stosowane także w 9800 GTX 65nm, pozwala staremu układowi pracować przy podobnych taktach jak ma to miejsce w wersji 55nanometrowej.
Karta pozwoliła się podkręcić do 794MHz na domenie ROP, oraz do około 1970MHz na shaderach. Pamięci hynixa typu GDDR3, to moduły stosunkowo „wyżyłowane”. Kolejne 75MHz (150MHz DDR) przyszło już tej konstrukcji z niemałą trudnością. Co najciekawsze, będzie to niemal kalka maksymalnych do osiągnięcia zegarów dostępnych „z poziomu” poprzedniego GTX'a zbudowanego wokół G92 w 65-iu nanometrach. Tu jednak sporo zależy od danego egzemplarza. Myślę że na niektórych kartach osiągnięcie stabilnych 800/2000MHz (rop/shader) jest rzeczą absolutnie możliwą. Tym bardziej jeżeli dany producent podniesie, lub pozwoli nam kontrolować poziom napięcia zasilającego taki układ.