Fifa 15
1920x1080 px
Niskie | 212 91 |
Wysokie | 194 65 |
Wysokie + MSAA x4 | 103 49 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Fifa 15
1920 x 1080 - i5@4,3 GHz
Niskie | 234 104 |
Wysokie | 202 73 |
Wysokie + MSAA x4 | 108 51 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Analiza wydajności
Wyniki wydajności nie pozostawiają złudzeń i świetnie obrazują to co napisałem wcześniej na temat oprawy FIFA 15. Na testowej konfiguracji praktycznie przez cały mecz średnia klatek na sekundę oscylowała w okolicach liczby 110. Jedyny widoczny spadek pojawia się na początku meczu – podczas wchodzenia piłkarzy na murawę. Wynika to zapewne z dużego zbliżenia kamery, które w tym czasie następuje. Zaryzykuje stwierdzenie, że średnio 60 kl/s uzyskacie na karcie pokroju Radeona 260 lub Geforce’a 750. A jeśli jesteście minimalistami i nie przeszkadza Wam stałe 30 klatek na sekundę to taką wartość dostaniecie przypuszczalnie na 5 letnim lub nawet starszym komputerze. Tytuł ma też umiarkowane wygania względem pamięci RAM – 4 GB w zupełności wystarczy. Patrząc z tej perspektywy mogę pochwalić Electronic Arts za optymalizację najnowszej odsłony serii FIFA. Z drugiej jednak strony trzeba mieć na uwadze to, co napisałem wcześniej odnośnie grafiki. Warto jeszcze w tym miejscu napisać zdanie na wiecznie żywy temat - PC vs PS4 vs X1. FIFA 15 wygląda prawie identycznie na wszystkich wspomnianych platformach. Różnice na korzyść komputerowych graczy są dwie – wygładzanie krawędzi MSAA oraz możliwość zabawy przy 120 / 144 kl/s w połączeniu z odpowiednim monitorem zapewne nieco uprzyjemni rozgrywkę.