Ten model laptopa Dream Machines (który to przypomnijmy, wyposażony jest w desktopowy procesor Intel Core i7 9700K, 16 RAM 2400 MHz i układ graficzny GeForce RTX 2060) porównaliśmy z komputerem wyposażony w procesor Core i9 9900K, 16 GB RAM 3200 MHz i różne karty graficzne - w tym oczywiście GeForce RTX 2060 FE.
Wypada powiedzieć coś więcej na temat różnicy pomiędzy procesorami - o ile Core i9 9900K to aktualnie topowy model na podstawkę LGA 1151 to ma tyle samo rzeczywistych rdzeni co Core i7 9700K, czyli 8. 9900K obsługuje technologię HT (16 wątków), ma nieco więcej pamięci podręcznej (16 w stosunku do 12 MB) i minimalnie wyższe taktowania Turbo (5 GHz w stosunku do 4,9 GHz).
W ostatecznym rozrachunku to jednak 9700K byłby przez nas polecany jako najciekawszy procesor dla gracza, bowiem jest widocznie tańszy, a HT wcale w grach nie pomaga, a bywa, że i przeszkadza. Teoretycznie więc, dużych różnic być nie powinno.
3D Mark - Time Spy (DX12)
[punkty] wynik ogólny
GeForce RTX 2060 FE | 7829 |
Radeon RX Vega 64 | 7574 |
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming | 7330 |
Dream Machines RX2060-15PL17 | 6055 |
Radeon RX 590 | 5277 |
3D Mark - Time Spy (DX12)
[punkty] wynik układu graficznego
GeForce RTX 2060 FE | 7439 |
Radeon RX Vega 64 | 7172 |
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming | 6912 |
Dream Machines RX2060-15PL17 | 5940 |
Radeon RX 590 | 4824 |
3D Mark - Fire Strike (DX11)
[punkty] wynik ogólny
Radeon RX Vega 64 | 20072 |
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming | 18455 |
GeForce RTX 2060 FE | 17905 |
Radeon RX 590 | 14194 |
Dream Machines RX2060-15PL17 | 14164 |
3D Mark - Fire Strike (DX11)
[punkty] wynik układu graficznego
Radeon RX Vega 64 | 22788 |
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming | 20159 |
GeForce RTX 2060 FE | 19225 |
Radeon RX 590 | 16451 |
Dream Machines RX2060-15PL17 | 15442 |
Nawiązanie wyrównanej walki z bardzo szybkim desktopem z pewnością nie jest łatwe - nawet dla "wypasionego" laptopa gamingowego z desktopowym CPU. Oczywiście dzięki procesorowi zyskujemy jeszcze nieco mocy, ale częstotliwość pracy mobilnego RTX 2060 daje o sobie znać. Czy sytuacja będzie wyglądać podobnie podczas rzeczywistych testów w grach?