Przy wykorzystaniu karty graficznej NVIDIA GeForce GTX 980 średnie wyniki nie powiedzą nam nic - korzyść przechyla się w stopniu minimalnym raz w stronę DirectX 11, a drugim razem w DirectX 12. Zerknijmy więc głębiej.
Wszystkie testy przeprowadzane były trzykrotnie, wyniki uśredniono.
Rise of the Tomb Raider – test Mountain Peak
[kl./s.] NVIDIA GeForce GTX 980 – 1920 x 1080, wysokie + FXAA
Intel Core i3 6100 (2C/4T) DX11 | 116 38 |
Intel Core i3 6100 (2C/4T) DX12 | 113 36 |
Intel Pentium G4400 (2C/2T) DX11 | 112 22 |
Intel Pentium G4400 (2C/2T) DX12 | 111 21 |
AMD FX 6350 (3M/6T) DX11 | 97 40 |
AMD FX 6350 (3M/6T) DX12 | 95 33 |
AMD FX 4300 (2M/4T) DX11 | 94 37 |
AMD FX 4300 (2M/4T) DX12 | 93 31 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Podobnie jak w przypadku Radeona, tu również szybsze jest DirectX 11, ale tym razem minimalnie - różnice są niezauważalne.
Rise of the Tomb Raider – test Syria
[kl./s.] NVIDIA GeForce GTX 980 – 1920 x 1080, wysokie + FXAA
Intel Core i3 6100 (2C/4T) DX11 | 91 32 |
Intel Core i3 6100 (2C/4T) DX12 | 87 45 |
Intel Pentium G4400 (2C/2T) DX11 | 76 25 |
Intel Pentium G4400 (2C/2T) DX12 | 77 28 |
AMD FX 6350 (3M/6T) DX11 | 84 28 |
AMD FX 6350 (3M/6T) DX12 | 83 29 |
AMD FX 4300 (2M/4T) DX11 | 81 21 |
AMD FX 4300 (2M/4T) DX12 | 78 25 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
W drugim teście dzięki DX 12 minimalne klatki na sekundę idą w górę, ale średnie nieco w dół.
Rise of the Tomb Raider – test Geothermal Valley
[kl./s.] NVIDIA GeForce GTX 980 – 1920 x 1080, wysokie + FXAA
Intel Core i3 6100 (2C/4T) DX11 | 92 48 |
Intel Core i3 6100 (2C/4T) DX12 | 98 59 |
Intel Pentium G4400 (2C/2T) DX11 | 85 22 |
Intel Pentium G4400 (2C/2T) DX12 | 90 45 |
AMD FX 6350 (3M/6T) DX11 | 90 39 |
AMD FX 6350 (3M/6T) DX12 | 95 43 |
AMD FX 4300 (2M/4T) DX11 | 75 21 |
AMD FX 4300 (2M/4T) DX12 | 83 39 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Dopiero ostatni test pokazuje jasno przewagę DX 12 - jednak nie ma tu aż takich różnic jak w przypadku Radeonów. Sterowniki kart GeForce obsługę wielowątkowości mają "we krwii" tzn. już w wersji DirectX 11, podczas gdy sterowniki DX 11 Radeonów opierają się na jednym wątku.