Jako, że Sacred 2 oferuje bardzo zróżnicowane efekty PhysX, postanowiłem poświęcić nieco więcej miejsca na ich zaprezentowanie. Poniżej możesz obejrzeć kilka filmików przedstawiających zachowanie gry przy włączonym, lub przy wyłączonym PhysX. Przypominam także, że te efekty możemy osiągnąć wyłącznie na kartach nVidii.
Na dobry początek przyjrzyjmy się oddziaływaniu PhysX na otoczenie. Poniżej przedstawiam filmik, na którym zobaczyć możesz jak oddziałuje nasza postać na otoczenie w Sacred 2.
Przyjrzyj się dokładnie liściom poruszanym przez podmuch wiatru, także tego pozornego – generowanego przez ruch naszej postaci. Zauważ, jak reagują lekkie obiekty leżące na ziemi po użyciu czaru. Wygląda to naprawdę powalająco.
Efekty pogodowe – tutaj PhysX także odbija swoje piętno. Prędkość, siła i kierunek wiatru obliczane są w czasie rzeczywistym, gracza oślepiają błyskawice, deszcz rozdmuchiwany jest przez wiejący zewsząd huragan.
Nie zapominajmy także o tym, co w grach RPG pełni znaczącą rolę – czyli o czarach. Rzadko zdarza się, że ich wygląd traktowany jest po macoszemu, jednak w Sacred 2 naprawdę można poczuć ich moc! Zobacz zresztą sam:
Po obejrzeniu powyższych trzech filmików powinieneś móc zauważyć, że Sacred 2 bez efektów PhysX nie zachwyca swą grafiką, można nawet powiedzieć, że wygląda jak przeciętny produkt. Zatem powstaje pytanie – czy użytkownicy kart ATI zagrzeją na dłużej przy tej grze?
Wykresy wydajności
Cóż, jeśli spojrzeć na wykresy wydajności, to powstaje pytanie, czy nawet karty ze stajni nVidii poradzą sobie z PhysX w Sacred 2. Zobaczmy zatem, jak sprawują się karty graficzne w rozdzielczościach: 1920x1200, 1680x1050, 1280x1024. Spieszę też z informacją, że wszystkie testy zostały przeprowadzone przy włączonym PhysX na kartach ATI i nVidii. Filtrowanie Anizotropowe x16 zostało wymuszone w sterownikach. Na sam koniec testów zostawiłem porównanie wydajności między włączonym, a wyłączonym PhysX dla ATI i nVidii. Zapraszam zatem do zapoznania się z wykresami: