Zaczynamy skromnie, bo za pomocą niewielkiego (ekran 11,6 cala) notebooka XNOTE wyposażonego w układ graficzny NVIDIA GeForce GT 650M. Ten test z pewnością będzie cię cieszył największym zainteresowaniem, bowiem znacznie większa liczba posiadaczy notebooków posiada sprzęt z grafiką z segmentu średniego.
Specyfikacja:
- obudowa/ekran: Clevo W110ER 11,6 cala (1366 x 768)
- procesor: Intel Core i7-3632QM
- układ graficzny: NVIDIA GeForce GT 650M
- RAM: 8GB 1600MHz
- dysk: SSD Intel S330 120GB
Crysis 3 - 1366 x 768
[kl./s] Ustawienia niskie
Bez AA | 40 28 |
SMAA x1 | 37 26 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Już pierwszy test na ustawieniach niskich ujawnia, że w takiej konfiguracji Crysis 3 może mieć problemy z płynnym działaniem. Dlatego też w dalszych testach zrezygnowaliśmy całkowicie z wygładzania krawędzi.
Crysis 3 - 1366 x 768
[kl./s] Bez AA
Niskie | 40 28 |
Średnie | 30 23 |
Wysokie | 24 16 |
Bardzo wysokie | 16 12 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
W miarę komfortowa rozgrywka jest praktycznie możliwa jedynie w ustawieniach niskich - a nie zapominajmy, że wykorzystujemy tu niską rozdzielczość 1366 x 768. Jest to jednak dobra informacja dla wszystkich posiadaczy laptopów z mainstreamowym układem graficznym - po obniżeniu detali do niskich i wyłączeniu wygładzania krawędzi Crysis 3 będzie działał w miarę płynnie. Ustawienie średnich detali oznacza spadek prędkości działania do 30 klatek na sekundę - to zbyt mało jak na dynamiczną strzelaninę.