Karty graficzne

TESTY: skalowanie z CPU

przeczytasz w 1 min.

Testy na MDK 2 dają nam pojęcie na temat dwóch rzeczy: wydajności karty posiadającej własny silnik TnL i engine'u gry posiadającej jego obsługę.

Jeżeli w grze zaimplementowane są sprzętowe transformacje, zasadniczo powinno to oznaczać że szybkość CPU nie będzie mieć dużego znaczenia w szybkości renderingu. Niestety jak widać nadal ma do powiedzenia i to wiele. Poniższe testy wykazują, że różnica w wynikach jest proporcjonalna do szybkości CPU.
O co chodzi? Rzecz w tym że T&L karty ma stałą niezmienną wydajność, w tym przypadku 25 milionów wielokątów na sekundę. Gdyby engine gry faktycznie "dobrze" korzystał z tej cechy kości, pomiędzy procesorami PII 333 i PIII 600 nie obserwowalibyśmy tak dużej różnicy w wynikach.

Pomimo że "Hardware T&L" w MDK2 jest jeszcze na bardzo niskim poziomie, to i tak jak widzicie jest przykładem dobrego engine'u i wydajnej gry OpenGL. Pomijam fabułę, ta w tym momencie nas nie interesuje. Gra może nie jest okraszona bajerami tak jak inne pozycje, ale przy stosunkowo atrakcyjnej jakości grafiki, ustawieniach włączonych na maksimum, przy udziale GeForce2 i sprzętowych transformacji w grę można spokojnie grać nawet na Pentium II 233 do rodzielczości 1024x768 włącznie. Nieźle, prawda?







Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login