Renderowanie wideo
Test polegał na wyrenderowaniu filmu przy pomocy programu Sony Vegas Pro 13.
Sony Vegas Pro 13 - renderowanie wideo (CPU)
[s] mniej = lepiej
G.Skill 2x 4 GB - 2933 MHz CL15-15-15-35 | 1159 |
Corsair 4x 4 GB - 2800 MHz CL16-18-18-39 | 1159 |
ADATA 2x 8 GB - 2800 MHz CL17-17-17-36 | 1163 |
ADATA 2x 8 GB - 2133 MHz CL15-15-15-36 | 1179 |
Pojemność, taktowanie, ani opóźnienia znacząco nie wpłynęły na czas renderowania filmu w Sony Vegas.
Konwersja wideo
Test polega na skonwertowaniu materiału wideo przy pomocy kodeka H.265 przy pomocy popularnego oprogramowania HandBrake.
HandBrake - konwersja wideo z H.264 na H.265
[s] mniej = lepiej
Corsair 4x 4 GB - 2800 MHz CL16-18-18-39 | 80 |
G.Skill 2x 4 GB - 2933 MHz CL15-15-15-35 | 80 |
ADATA 2x 8 GB - 2800 MHz CL17-17-17-36 | 81 |
ADATA 2x 8 GB - 2133 MHz CL15-15-15-36 | 82 |
Podobnie wygląda kwestia konwersji wideo w HandBrake.
Gry
Jak ustawienia pamięci operacyjnej wplywają na wydajność w grach? Sprawdizliśmy to na przykładzie dwóch popularnych tytułów - Fallout 4 i GTA V.
Fallout 4 - 1920 x 1200 Ultra
[fps] więcej = lepiej
G.Skill 2x 4 GB - 2933 MHz CL15-15-15-35 | 47,7 |
Corsair 4x 4 GB - 2800 MHz CL16-18-18-39 | 47,3 |
ADATA 2x 8 GB - 2800 MHz CL17-17-17-36 | 47,4 |
ADATA 2x 8 GB - 2133 MHz CL15-15-15-36 | 46,7 |
GTA V - 1920 x 1200 Wysokie
[fps] więcej = lepiej
G.Skill 2x 4 GB - 2933 MHz CL15-15-15-35 | 94,7 |
Corsair 4x 4 GB - 2800 MHz CL16-18-18-39 | 94,2 |
ADATA 2x 8 GB - 2800 MHz CL17-17-17-36 | 94,2 |
ADATA 2x 8 GB - 2133 MHz CL15-15-15-36 | 94 |
W grach również nie odnotowaliśmy znaczących różnic - są one na granicy błędu pomiarowego.