Zainteresowanie elektrykami nie maleje. Kolejny rekord Tesli
To legendarny dla Tesli wynik. Tak dużej produkcji i liczby dostaw nie było nigdy wcześniej. Jakie samochody Elona Muska sprzedawały się najczęściej?
Przeszłość pokazuje, że pierwsze kwartały każdego roku w kontekście sprzedaży Tesli są zwykle jednymi z gorszych okresów w ujęciu 12-miesięcznym. Początek 2023 r. jest jednak dla firmy Muska rekordowy, bo przyniósł najlepszą w historii sprzedaż i produkcję elektryków.
Przewidywane i rzeczywiste wyniki Tesli za Q1 2023 (Źródło: Twitter @TroyTeslike)
Wyniki produkcji i sprzedaży Tesli w Q1 2023
Tesla podsumowała wyniki za pierwszy kwartał bieżącego roku. Choć analitycy zakładali jeszcze większe zainteresowanie elektrykami, pierwszy w 2023 r. raport produkcji i dostaw sugeruje, że elektryki cieszą się niesłabnącą popularnością. Wyniki z obecnego okresu w porównaniu z analogicznym w zeszłym roku stanowią 36-procentowy wzrost (r/r).
Wzrost jest widoczny też w porównaniu z ostatnio raportowanym kwartałem (Q4 2022), kiedy to producent dostarczył dokładnie 405 278 samochodów. W pierwszych miesiącach 2023 r. było to 4 proc. więcej, bo 422 875 egzemplarzy. Jednocześnie produkcja wyniosła 440 808 elektryków.
Niezmiennie najwięcej wyprodukowanych Tesli stanowi Model 3 i Y
Przyjrzyjmy się dokładnym wynikom w ujęciu sprzedaży i dostaw z uwzględnieniem modeli samochodów. Droższych Modeli X oraz S w Q1 2023 wyprodukowano 19 437, z kolei dostarczono tylko 10 695 z nich. W przypadku najpopularniejszych Modeli 3 i Y wartości te były o wiele większe. “Tanich” elektryków wyprodukowano 421 371, a dostarczono 412 180.
Użytkownicy Twittera zaangażowani w ocenę wyników Tesli zwracają uwagę na zauważalny spadek w liczbie dostaw Modelu X/S. W ubiegłym kwartale firma dostarczyła ponad 17 tys. tych pojazdów, natomiast w 2023 r. ta wartość spadła do niespełna 11 tys. egzemplarzy.
Najczęściej sugerowanym wytłumaczeniem tak dużej zmiany jest m.in możliwość skupienia się przez producenta na produkcji najpopularniejszych – mniejszych – samochodach. Nie bez znaczenia może pozostawać również fakt, że aktualnie najtańszy wariant Modelu S jest wyceniony na niespełna 554 tys. zł, Model X na 593 tys. zł, natomiast Model 3 kosztuje “zaledwie” 220 tys. zł.
Komentarze
15Samochody prostsze w budowie od spalinowych, komponenty w większości elektryczno-elektroniczne a ceny jak za 3 x spalinowy.
To jak z aparatami bezlusterkowymi, prostsze w budowie od lustrzanek ale droższe 2-3 razy.
To chyba jakas moda czy coś na skubanie klientów na "nowych-lepszych" technologiach. Bądź cool ,bądź eko itp. bzdety ale nie chciałbym znajdować za chwilę baterii od tych wynalazków w moim lesie.
a teraz pytanie. jacyś chętni na zakup używanego elektryka? i gdzie ta ekologia?