Wargaming - twórca gry World of Tanks podsumowuje swoje osiągnięcia w 2012 roku
Wargaming się chwali
Wargaming podsumowuje kluczowe osiągnięcia w roku 2012, który był jednym z najbardziej pracowitych w historii firmy. Wargaming wzmocnił swoją pozycję niezależnego twórcy i wydawcy gier Free-to-play najwyższej jakości i przewodzi promowaniu gatunku MMO w branży gier komputerowych.
„Wargaming zanotowało zauważalne wzrosty w 2012 roku głównie dzięki sukcesowi naszej flagowej gry. Oszałamiający sukces World of Tanks pokazuje, że stworzyliśmy silną platformę technologiczną z wielkim potencjałem wzrostowym. W rezultacie jesteśmy zdolni do ciągłego dostarczania usług online najwyższej jakości i regularnych aktualizacji o nowe treści oraz usprawnienia”. – World of Tanks”. - powiedział Andrei Yarantsau, wiceprezes ds. operacji globalnych.
W tym roku Wargaming skorzystał z nabytego doświadczenia na polu gier Free-to-Play MMO i znacząco poszerzył społeczność skupioną wokół gier. World of Tanks obecnie zmobilizowało już 45 000 000 graczy na całym świecie. Gra również pobiła kolejny rekord ilości osób grających jednocześnie na pojedynczym serwerze – ponad 600 000 „czołgistów” walczyło ze sobą na rosyjskim serwerze.
Ciągłe sukcesy World of Tanks były między innymi wynikiem 8 dużych aktualizacji, w których zawarto oczekiwane przez graczy treści. Zestaw grywalnych nacji poszerzył się o Francję i Wielką Brytanię, ponad 100 nowych maszyn trafiło na 10 zupełnie nowych aren walki. Najważniejsza aktualizacja 8.0 przyniosła ze sobą realistyczną fizykę do świata gry oraz znacznie poprawiony silnik renderujący.
„Zrobiliśmy gigantyczny krok naprzód, biorąc pod uwagę płynność pracy. Wypuściliśmy wiele aktualizacji do World of Tanks, ale 8.0 była kluczowa. To był kamień milowy, który sprawił, że gra wygląda inaczej i inaczej się w nią gra. Reakcja społeczności była bardzo pozytywna, a to zachęca nas do rozwoju wciąż i wciąż...”. - skomentował Michael Vatsovsky, wiceprezes ds. rozwoju.
Wargaming również poświęciło dużo czasu i wysiłków, aby World of Tanks stało się globalną grą e-sportową. Tytuł zadebiutował w tej roli podczas finału WCG 2012 w Chinach i pokazał, że ma potencjał do stania się dyscypliną e-sportową na całym świecie.
W 2012 Wargaming również kontynuuje pracę nad dwiema następnymi grami osadzonymi w realiach II Wojny Światowej – World of Warplanes i World of Warships. Obecnie w fazie zamkniętej bety, World of Warplanes zanotowało duży przypływ graczy chętnych przetestować następną dużą grę firmy Wargaming. Ten rok to również pokazanie pierwszych obrazów z gry World of Warships, co dało przedsmak tego, czego możemy się spodziewać po tym tytule nastawionym na zdominowanie mórz i oceanów.
Kliknij aby zobaczyć pełne podsumowanie w formie graficznej
Aby gracze mogli w pełni doświadczać i korzystać z uniwersum Free-to-Play, firma uruchomiła usługę Wargamig.net, która powiąże wszystkie trzy tytuły w jedną zintegrowaną platformę. Nowa usługa docelowo przedstawi wspólny systemem ekonomiczny, łatwy dostęp do dowolnego tytułu, jak również zachęci graczy do jeszcze bliższej interakcji z poszczególnymi światami MMO.
Wargaming cały czas szuka możliwości pojawienia się tytułów na innych platformach sprzętowych. W 2012 roku zostało ogłoszone World of Tanks Generals, przeglądarkowa gra Free-to-Play łącząca ze sobą elementy strategii czasu rzeczywistego i gry karcianej.
Firma poczyniła również kroki na polu promocji swych tytułów MMO na całym świecie, będąc obecną i widoczną na największych branżowych targach wliczając w to E3 w USA, gamescom w Niemczech, G-Star w Południowej Korei i Licence2Play w Singapurze. Podczas tych imprez ponad 600 000 odwiedzających przyszło na nasze stoiska zagrać w World of Tanks i World of Warplanes, jak również wzięło udział w rozlicznych konkursach i zabawach organizowanych na miejscu.
Wysiłki Wargaming na polu promocji swych gier MMO zostały dostrzeżone przez branżę gier komputerowych na całym świecie. To już drugi rok z rzędu, kiedy odbieramy nagrodę Golden Joystick Award 2012 w kategorii „najlepsza Gra MMO”, co pokazuje popularność i szacunek, jaki firma zdobyła wśród graczy na całym świecie.
„Najważniejszych celów na 2013 jest wiele – powołać do życia dwa zupełnie nowe światy Free-to-Play, dbać o rozwój World of Tanks poprzez dostarczanie pełnych pasji, pomysłowych nowych treści i wzmocnienie dobrych relacji z naszą społecznością. Będziemy dalej szukać nowych dróg rozwoju oferowanych przez gry Free-to-Play MMO, aby dostarczać graczom wyjątkowych doznań i aby zjednoczyć jak największą liczbę osób w naszym uniwersum”. - powiedział Victor Kislyi, prezes Wargaming.
W 2012 roku, Wargaming stał się jedną z najszybciej rozwijających się firm w branży, zatrudniając ponad 1300 wysokiej klasy profesjonalistów w 11 biurach w Europie, USA, Azji i Australii. Geograficznie rzecz ujmując, największe wysiłki zostały poczynione w Azji. Między innymi, dlatego otworzono nowe biura w Korei i Singapurze, jak również nawiązano strategiczne partnerstwo z chińską korporacją KongZhong, liderem lokalnego rynku dostarczania wirtualnych treści.
Firma również wzmocniła swoje możliwości produkcyjne. Dzięki pozyskaniu BigWorld Pty Ltd. australijskiej firmy zajmującej się dostarczaniem oprogramowania pośredniego (np. silniki graficzne) Wargaming jest w stanie rozwijać swoje technologie i jeszcze efektywniej zarządzać wielomilionowymi światami online, jak również badać możliwości nowych platform w przyszłości.
Źródło: Wargaming, inf. prasowa
Komentarze
22