Zazwyczaj filmy 3D oglądamy na telewizorze, dzięki specjalnym okularom migawkowym lub polaryzacyjnym. Mniej popularną metodą na oglądanie filmów 3D są okulary wideo. Firma Vuzix wprowadziła do sprzedaży okulary video, model Wrap 1200 VR, które wyróżnia na tle konkurencji rozdzielczość ekranów i możliwość wyświetlania zarówno obrazu 2D jak i 3D. Użytkownik ma wrażenie jakby siedział przed 75 calowym ekranem w odległości 3 m od niego.
Okulary działają w dość prosty sposób. W miejscu, gdzie tradycyjnie znajdowałyby się szkła w okularach są dwa małe wyświetlacze, a efekt dużego ekranu zapewniają nam soczewki, które powiększają obraz bez efektu pikselizacji. Wyświetlacze mają rozdzielczość 852x480 pikseli (16:9), natomiast częstotliwość odświeżania wynosi 60 Hz. Rozdzielczość nie jest imponująca, jeśli porównać ją ze standardem Full HD, lecz wystarczają do zabawy z konsolami i odtwarzaczami HD.
Okulary są wyposażone w stereofoniczne słuchawki, a także opcjonalnie w system wykrywania ruchu głowy.
Nasuwa się pytanie co z osobami noszącymi okulary? Okulary można stosować niezależnie od wady w zakresie +2 do -5 dioptrii - system soczewek pozwala na odpowiednią regulację.
Aby korzystać z tych okularów, wystarczy je podłączyć do dowolnego źródła obrazu.
Cena tego gadżetu oscyluje w okolicach 500 dolarów.
Więcej z benchmark.pl:
- Firefox: wtyczka Office Web Apps Browser Plugin
- Grafen wart 15 mld dolarów zrobiony z paczki ciastek
- HTTPS Everywhere – dodatek do Firefoksa
- Mozilla Firefox: nowy interfejs - koncepcje
Źródło: techcrunch
Komentarze
24Starsi użytkownicy pamiętają zapewne szał na hełmy VR takie jak VFX-1. Kolejny odgrzewany kotlet który umrze śmiercią naturalną.
ale wady wzroku nie zamykają się tylko na daleko/krótkowzroczności wielu ludzi ma np astygmatyzm i co wtedy?
Jestem Pewien że kiedyś będą ekrany polimerowe w kształcie soczewek kontaktowych, i będzie rozszerzona rzeczywistość ( zapewne o reklamy).
Taki drobny szczegół - pixele wielkości płyty chodnikowej ;)
az dziwne ze dopiero teraz ktos rozwija pomysl z helmow vr
rozdziałkę powinni dać tak z 1280x720 minimum i można się zastanowić a najlepiej 1080p oczywiście. Do 3d takie cuś to by był pełen odlot, idealna separacja, zero duchów itp. Super sprawa!
Poczekam na wirtualna banke z system podtapiania, dla wiekszego realizmu.