Unreal Engine 4 oferuje wprost nieprawdopodobne możliwości - potwierdził fan, który opracował sceny demonstrujące potencjał odwzorowania oświetlenia.
Unreal Engine 4 to chyba jeden z najlepiej zapowiadających się silników do gier – w dodatku ma on obsługiwać wiele platform, dzięki czemu będzie można go podziwiać w grach nie tylko na komputer, ale też konsole i urządzenia mobilne. A trzeba przyznać, że słowo podziwiać nie pada tutaj bez przyczyny, bo jego możliwości odwzorowania oświetlenia są wprost nieprawdopodobne.
Pisaliśmy już o kilku demach technologicznych na bazie nowego silnika, ale niedawno jeden z użytkowników forum Unreal Engine pochwalił się scenami odwzorowującymi oświetlenie – oczywiście renderowanymi w czasie rzeczywistym. Na komputerze z procesorem Intel Core i7-3770 i kartą graficzną GeForce GTX 670 (a więc dosyć wydajnym jak na te czasy), płynność animacji oscylowała w granicach 50 – 60 klatek na sekundę. Autor twierdzi, że na jedną scenę poświęcił dwa dni pracy.
Pod względem wizualnym... wprost nie do opisania. Gra świateł jest tak realistyczna, że ciężko odróżnić ją od świata rzeczywistego. Całość dopełnia idealnie dobrana muzyka. Zobaczcie i posłuchajcie zresztą sami :)
Źródło: Unreal Engine
Komentarze
102Nie ma tu nic przełomowego, do tego demami technologicznymi można się podetrzeć, gdyż zawsze wyglądają ładniej (no, może z wyjątkiem CryEngine (3)) od gier, które na danym silniku powstają.
Ciągle twierdzę, że najbardziej rzeczywiste oświetlenie jest na CryEngine 2, no i zapowiada się na to, że może RedEngine 3 również osiągnie ten poziom, albo go nawet przebije.
Jakość niezła, ale plagiatowanie i naciąganie tego pod 3dRT wzbudza więcej niesmaku, niż zachwytu.