Ciekawostki

Oto Unity 6. Obłędne nagranie pokazuje możliwości silnika

przeczytasz w 1 min.

Unity 6 wychodzi z ukrycia. W trakcie konferencji Unite 2024 firma zaprezentowała możliwości szóstej generacji swojego silnika. Demo technologiczne zatytułowane “Time Ghost” można podziwiać bez końca.

Chyba wszyscy się zgodzą, że Unity to obok Unreal Engine jeden z najpopularniejszych i najchętniej wybieranych silników. Nieustanny rozwój tych narzędzi przybliża graczy (oraz widzów, bo silniki te z powodzeniem są wykorzystywane do tworzenia filmów) do apogeum realizmu. Najlepszym dowodem na to jest Unity 6.

Unity 6 – nagranie, które trzeba zobaczyć

Unity udostępniło demo technologiczne zatytułowane “Time Ghost”. Jest to ponad czterominutowa opowieść w wojennym klimacie w czasie rzeczywistym. Za całość odpowiada zespół, która ma na swoim koncie takie projekty jak “The Blacksmith”, “Adam”, “Book of the Dead”, “The Heretic” oraz “Enemies”.

Powyższy materiał dobitnie podkreśla postęp, jakiego dokonała firma Unity w dążeniu do zapewnienia lepszych efektów wizualnych. To, co widzimy, to artystyczna wizja, za którą kryją się usprawnienia. Co oferuje Unity 6?

Unity 6: najważniejsze cechy

“Time Ghost” wykorzystuje najnowsze udoskonalenia HDRP (High Definition Render Pipeline), jeszcze bardziej zaawansowane opcje oświetlenia APV, Scenario Blending oraz Smoke Lighting. Położono mocny nacisk na optymalizację, którą wspiera GPU Resident Drawer.

Unity chwali się ulepszonym systemem włosów “który umożliwia symulację włosów o wysokiej gęstości w czasie rzeczywistym” – czytamy na oficjalnej stronie Unity. Nie bez powodu bohater “Time Ghost” z ulgą głaszcze się po głowie, gdy zdejmuje hełm. Co istotne, Unity 6 wykorzystuje uczenie maszynowe, by zapewnić lepsze i bardziej wydajne animacje deformacji tkanin. 

Spytacie się, jakiego “potwora” potrzebowała firma Unity, by opracować “Time Ghost”? Firma wykorzystała komputer wyposażonym w procesor Intel Core i9-14900K i kartę graficzną Nvidia GeForce RTX 4090.

Źródło: Unity

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Shiriu89
    13
    Widziałem już w życiu tyle prezentacji magicznych możliwości silników że ciężko to zliczyć. Natomiast palce obu rąk wystarczają żeby wymienić faktyczne gry które skorzystały z tych wodotrysków i wyglądają choć w 30% jak te napompowane zwiastuny.
    • avatar
      Virtus.
      5
      Słowo "opowieść" jest przesadzone. Grafika o.k.
      • avatar
        K8v8M
        2
        Akurat te włosy dość sztucznie wyglądają
        • avatar
          suprol
          1
          Włosy latają jak by tam wiało z 70 km/h a dookoła cisza.
          • avatar
            First-Ever
            1
            Najsłabszym elementem są chyba oczy.. w UE5.x wygląda to zdecydowanie lepiej. Poza tym zauważyłem doładowanie się "drzew" na jednym ujęciu.
            • avatar
              J.B FIN
              1
              To jest Nadal Raster ..a wiec billion godzin pracy zeby to zrobic. Slepa uliczka. Pozdrowienia od uzytkownika Unity.
              • avatar
                cattani43
                -4
                Dobry silnik to taki co ma moc i działa nie tylko na paliwie "lotniczym". Szukujcie się do fotowoltaiki na Wasze komputery bo jak takie będą te silniki to prądu w gnazdku zabraknie.
                • avatar
                  Veritatis
                  0
                  Plastikowa mimika twarzy.

                  Witaj!

                  Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                  Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                  Połącz konto już teraz.

                  Zaloguj przez 1Login