Technologia + kreatywność = naprawdę dobra reklama.
Technologia + kreatywność = naprawdę dobra reklama. Udowodniła to szwedzka firma Stopp Family, która przy współpracy z agencją Åkestam Holst zmodyfikowała jeden z ekranów reklamowych w sztokholmskim metrze. Teraz włosy modelki poruszają się tak, jakby reagowały na przejeżdżający właśnie pociąg.
Aby tego dokonać, projektanci musieli stworzyć urządzenie, które mogłoby wykrywać przyjazd pociągu i jednocześnie nie reagować na przechodzących pasażerów. Poszukiwania najlepszego możliwego rozwiązania zakończyły się dość szybko. Stwierdzono, że najlepiej wykorzystać do tego czujnik ultradźwiękowy, mogący dokonywać pomiaru odległości.
Czujnik ten został połączony z jednopłytową platformą Raspberry Pi. Odpowiednie oprogramowanie pozwoliło natomiast na konfigurację wyświetlanego na ekranie reklamowym obrazu, ze względu na zachowanie i aktualną pozycję pociągu. A finalnie wygląda to tak:
Jak mówi jeden z pracowników Stopp Family, Viktor René, jednym z największych wyzwań było dopasowanie momentu odtworzenia filmu. Stworzono więc dwie zasady – wideo jest uruchamiane, gdy odległość czujnika od pociągu jest pomiędzy 3,9 a 4,1 metra, a następnie system musi odebrać trzy odczyty z odległości większej niż 7 metrów. To wszystko aby zapobiec ponownemu wyświetleniu filmu przy tym samym pociągu lub przechodniach.
To tylko mały krok, ale może zaowocować naprawdę ciekawymi rozwiązaniami reklamowymi. Pozostaje więc już tylko liczyć na kreatywność ich twórców.
Źródło: MakeZine
Komentarze
14Co? Ponaddźwiękowy ? raczej zwykły czujnik ULTRAdźwiękowy !
Nawet model mogę podać : HS-020 ultrasonic sensor
Tego chyba jeszcze nie było, ponaddźwiękowy.... hahahah
Czy Wy w ogóle czytacie, to co kopiujecie z innych stron? No jak tak można bezmyślnie tłumaczyć i "pisać" o czymś, o czym się nie ma zielonego pojęcia. Powinien to ktoś nadzorować i sprawdzać - mnie to nie przeszkadza (można się pośmiać). Jednak jakość i wiarygodność całego wortalu, sporo na takich newsach/recenzjach/ artykułach - traci.