Ten rok niewątpliwie należał do Twittera. Serwis przyciągnął uwagę całego świata i zdobył miliony nowych użytkowników. A teraz jeszcze to.
Najpopularniejsze słowo w języku angielskim i w roku 2009 to "Twitter". Jak podaje Global Language Monitor, "Twitter to zdolność do przekazania ludzkiej myśli w 140 znakach".
"Twitter" pobił słowa "Obama", "H1N1", "stimulus" oraz "vampire". Co ciekawe, "2.0" znalazło się na 6 miejscu, jako sufiks dołączany do następnej generacji wszystkiego.
- W roku zdominowanym przez wstrząsające wydarzenia polityczne, pandemię, następstwa finansowego tsunami i śmierć ikony popu, słowo Twitter oznacza przede wszystkim słowa innych - powiedział prezes Global Language Monitor Paul JJ Payack.
Swoje badania Global Language Monitor przeprowadza dzięki zastrzeżonemu algorytmowi, który nazywany jest Predictive Quantities Indicator. Według spółki algorytm śledzi słowa i frazy w mediach i internecie, włącznie z monitorowaniem blogów i serwisów społecznościowych. Popularność danego słowa zależy od częstotliwości występowania, kontekstu i pojawiania się w globalnych serwisach medialnych.
Źródło: Global Language Monitor
Komentarze
4