YouTube zagrożony przez TikToka. Konkurencja wprowadza nowe funkcje
TikTok stawia coraz większe kroki w świecie aplikacji do konsumowania treści wideo. Nowa funkcja odtwarzania filmów w trybie poziomym ma zwiększyć konkurencyjność z YouTube.
Filmy w trybie horyzontalnym na TikTok
Przeglądanie filmów na TikToku każdemu kojarzy się z ciągłym przesuwaniem palcem od dołu do góry ekranu. Ot, każda udostępniana tam treść występowała do tej pory w postaci pionowej.
TikTok od samego początku był znany z tego rozwiązania - które zresztą okazało się atrakcyjne dla widzów, bo podobne funkcje zaczęły się pojawiać m.in. na Facebooku, Instagramie (rolki) oraz YouTube (shortsy).
W końcu jednak właściciele TikToka postanowili pójść dalej i wytoczyć solidne działa przeciwko YouTube’owi. Czym platforma chce walczyć z gigantem, by podebrać mu widzów? Obecnością filmów w trybie horyzontalnym, czyli takich, które występują w przeważającej większości na YouTube.
Funkcja jest na razie testowana przez TikToka
Filmy w trybie horyzontalnym nie są obecnie dostępne dla każdego w tej postaci, która potencjalnie w przyszłości trafi do wszystkich użytkowników. Na ten moment TikTok testuje ją wśród wybranych.
TikTok - tryb horyzontalny (Źródło: TechCrunch)
Ci, którzy otrzymali dostęp do wczesnej wersji funkcji zobaczą na ekranie głównym przycisk Fullscreen, który natychmiast obraca interfejs aplikacji o 90 stopni. Na ten moment jednak z uwagi na niewielką liczbę filmów udostępnianych w odpowiednich dla trybu horyzontalnego proporcjach - użytkownicy muszą uzbroić się w cierpliwość, aby znaleźć filmik do wyświetlenia jak na YouTube.
TikTok mocno idzie w kierunku konkurowania z YouTube
Wciąż jednak ta jedna z najpopularniejszych aplikacji do rozrywki zachowuje swoją główną funkcjonalność, jaką jest przeglądanie pionowo nagranych filmów. Te natomiast mają doskonale trafiać do użytkowników przez rozwinięty algorytm profilowania zainteresowań.
Rozwój TikToka w kierunku konkurowania z gigantem cyfrowej rozrywki wideo jest jednak zauważalny m.in. poprzez wydłużenie maksymalnego czasu trwania jednego opublikowanego materiału. Z początku było to tylko kilkadziesiąt sekund, dziś natomiast limit wynosi aż 10 minut.
Kolejne nowości na TikTok dają jasny sygnał konkurencji, że platforma chce być uniwersalnym miejscem do konsumowania treści wideo, gdzie odnajdą się autorzy nie tylko krótkich filmików, ale też długich materiałów w stylu vlogów etc.
Jak myślicie, YouTube może obawiać się o swoją pozycję na rynku? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: techcrunch.com
Komentarze
5Co za clickbajt.
Zagrożony to może jest "YouTube Short" a nie klasyczny YouTube.
TikTok aplikacja dla nastolatków i innych którzy mają dużo czasu na oglądanie filmików.
Jeśli tak to zapraszam do kupna AMULETU FORTUNY.
Magiczny mandżurski talizman na przywołanie bogactwa, zdrowia i kochających ludzi!
Poznaj historie Marioli z Warszawy która stała się właścicielka AMULETU FORTUNY która żyła w biedzie, ściągał ja komornik, odszedł mąż zostawiajac ja z masa problemów.
Postanowilem podarować pani Marioli AMULET FORTUNY i jej życie się diametralnie odmieniło!
Już po pierwszym założeniu poczuła magiczna aurę która zaczęła ja otaczać. A nie długo po tym wygrała szóstkę w totolotka!
Dzis mieszka w 100 metrowym luksusowym apartamencie w centrum Warszawy. Spłaciła wszystkie długi a pieniędzy ma tyle ze starczy do końca życia nawet dla jej wnuków!
Ale to nie wszystko pani Mariola regularnie wygrywa w zdrapkami konkursach po 10-20-30 tysięcy złotych i więcej a wszystko dzięki magicznemu AMULETOWI FORTUNY!!!
Kliknij w link aby przeczytać więcej prawdziwych historii i zamówić AMULET FORTUNY z 70% zniżki już dzis!
Chce lepszego życia i klikam w link!
https://newsyoucanread24.com/article/esoteric_pl/6-miesiecy-temu-brakowalo-jej-pieniedzy-na-czynsz-int/?_url=%252Fr%252FxYJsRS0wtE-nijmo5QGLC&utm_campaign=36330&utm_content=35632&utm_medium=4&utm_source=21&sub_id=A647a45cc9286dd7aecf85e69bbfa6fdc&adi=A647a45cc9286dd7aecf85e69bbfa6fdc&adref=xYJsRS0wtE-nijmo5QGLC&adp=14618&adr=eHRyb2dsb2JhbC5jb20%3D&adnid=21