Cóż, zdania są podzielone.
Premiera Symulatora Kozy to jedno z najciekawszych tegorocznych wydarzeń w branży elektronicznej rozgrywki. Gra studia Coffee Stain początkowo była formą żartu, ale z czasem przerodziła się w pełnoprawną produkcję. Dziś, 1 kwietnia, tytuł ten oficjalnie pojawił się w sprzedaży – czy gracze i recenzenci dali się uwieść sympatycznemu czworonogowi?
Cóż, zdania recenzentów – jak można się było domyślić – są bardzo podzielone, czego wynikiem jest przedział ocen od 5 do 9 w dziesięciostopniowej skali i średnia na poziomie 67 proc. Najlepszym podsumowaniem Symulatora Kozy będzie chyba fragment recenzji Hooked Games. – „Jako żart Symulator Kozy jest doskonały pod każdym względem. Jako gra – brakuje tu treści, które wniosłyby do niej coś więcej”.
Na GameInformer, który przyznał grze notę 5/10, możemy przeczytać – „zupełnie nie żałuję grania w Symulator Kozy, ale nie polecam go też nikomu, kto szuka czegoś więcej niż krótkotrwałej rozrywki płynącej z patrzenia jak koza sprawia, że ludzie upadają, a stacje benzynowe wybuchają”. Redakcja Digital Chumps (ocena 9/10) podsumowuje natomiast – „Symulator Kozy jest głupi, niedorzeczny i niewiarygodnie śmieszny”. Jedyny polski serwis, który w chwili pisania tego tekstu opublikował swoją recenzję – Eurogamer – przyznał natomiast dziełu Coffee Stain Studios notę 11/10.
Gra Symulator Kozy jest dostępna na platformie Steam, a jej cena została ustalona na 9,99 euro. To właśnie między innymi za tę cenę na produkcję spłynęła fala krytyki. Za te cztery dychy dostajemy bowiem wypełniony błędami tytuł, który zdecydowanie do najbardziej rozbudowanych nie należy. Turecki Merlin’in Kazanı pisze jednak – „gdyby ta gra nie miała żadnych błędów, byłaby zupełnie beznadziejna”.
Pierwsze oceny Symulatora Kozy:
- The Escapist – 6/10
- Merlin’in Kazanı – 7,9/10
- Eurogamer NET – 7/10
- Eurogamer PL – 11/10
- Hooked Games – 6,5/10
- Digital Chumps – 9/10
- Gamerplanet – 9/10
- Game Informer – 5/10
- Lazygamer – 7/10
Średnia ocen samych graczy w serwisie Metacritic jest natomiast znacznie wyższa i wynosi aktualnie 84 proc.
Źródło: Metacritic, Eurogamer, Game Informer, Merlin’in Kazanı, Digital Chumps
Komentarze
24jako naród często się wyróżniamy :D