Strange Brigade to gra która wykorzystuje DirectX 12 i Vulkan. Które API oferuje wyższą wydajność? Sprawdzamy również wpływ obliczeń asynchronicznych na karcie Radeon Vega.
Wszyscy żyją teraz premierą kart NVIDIA GeForce RTX, ale warto też mieć oko na inne tematy. Firma Rebellion najbardziej znana jest z takich gier jak Aliens vs Predator, czy Sniper Elite. W swojej najnowszej produkcji, czyli Strange Brigade postanowiła wykorzystać dwa API, a konkretnie Vulkan i DX 12. Ponadto jest tu ukłon w stronę właścicieli Radeonów, bowiem gra obsługuje również obliczenia asynchroniczne (Async Computer) oraz FreeSync 2 HDR.
Nie jest to może produkcja AAA, ale warto o niej wspomnieć, choćby ze względu na wykorzystane techniczne nowinki. Przeprowadziliśmy krótki test w grze przy użyciu karty Radeon RX Vega 64.
Strange Brigade: 2560 x 1440, ultra
[kl./s.] ASUS Radeon STRIX Vega 64
DX12 | 91 65 |
Vulkan | 90 60 |
DX12 – async off | 86 62 |
Vulkan – async off | 86 55 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Strange Brigade:1920 x 1080, ultra
[kl./s.] ASUS Radeon STRIX Vega 64
DX12 | 125 77 |
Vulkan | 125 74 |
DX12 – async off | 118 77 |
Vulkan – async off | 117 60 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Wszystkie testy przeprowadziliśmy trzykrotnie (za pomocą wbudowanego w grę benchmarka), a wyniki uśredniliśmy. Wyniki DX 12 są minimalnie lepsze niż przy użyciu Vulkan. Włączenie obliczeń asynchronicznych na Radeonach pozwala osiągnąć jeszcze nieco więcej wydajności. Wzrostowy trend z rezygnacji z DX 11 na rzecz nowocześniejszych API może tylko cieszyć.
Źródło: informacja własna
Komentarze
32iOSy mają swój Metal, Win ma DX12, a Linux mimo wysiłków Gabe'a, do gier się niestety nie nadaje. Konsole też mają autorskie, niskopoziomowe API, więc Vulkan jakkkolwiek słuszny by nie był, nie ma żadnych pleców i obawiam się że może być jedynie ciekawostką.
Tak czy inaczej Vulkan zawsze będzie o krok za DX.
Tak jak kiedyś mowilem - wzrost 5% to max dla AC jeśli chodzi o gry.