Steam Greenlight: nowa usługa Valve pomoże niezależnym twórcom gier w ich promocji
Valve wspiera niezależnych producentów
Firma Valve zapowiedziała uruchomienie nowej usługi Greenlight, za pośrednictwem platformy cyfrowej dystrybucji gier. Projekt Greenlight ma na celu wsparcie niezależnych twórców gier i promocję ich produkcji, które zgodnie z wolą użytkowników platformy będą trafiały do usługi Steam.
Do tej pory aby produkcja mogła trafić do najpopularniejszej platformy cyfrowej dystrybucji gier - Steam, musiała przebrnąć przez wiele skomplikowanych procedur, a o jej przyjęciu do Steam decydowało specjalne powołane do tego celu przez Valve grono osób. Wiele projektów, po prostu odpuszczało sobie próby wejścia do Steam, niektóre zaś zostawały po prostu odrzucone.
Teraz ma się to zmienić, gdyż o tym, kto dostanie zaszczytne miejsce w usłudze zdecydują sami użytkownicy platformy. Projekt Greenlight z zasady przypomina nieco popularnego ostatnio Kickstartera, jednak nie o wsparcie finansowe tutaj chodzi, a popularność.
Twórcy, głównie ci z małych studiów deweloperskich czy też niezależni deweloperzy będą mogli przyłączyć się do projektu w którym zamieszczą wszystkie niezbędne informacje odnośnie tworzonej produkcji.
Będą to: tytuł produkcji, dokładny jej opis z uwzględnieniem dogłębnych informacji, w tym wstępnych wymagań sprzętowych, planowanych platform (Windows, Mac OS, Linux), zrzutów ekranowych z produkcji, różnego rodzaju obrazów, konspekt artów, zwiastunów, czy fragmentów rozgrywki.
Oczywiście twórcy będą mogli zamieszać również inne elementy, a także prowadzić dyskusję ze społecznością i wsłuchiwać się w ich uwagi i prośby.
Kiedy produkt zyska odpowiednie zainteresowanie, społeczność Steam będzie mogła go oceniać i głosować w sprawie jego umieszczenia w Steam. Jeżeli oceny graczy okażą się przychylne i będzie ich stosunkowo dużo - Valve nie podaje jednak ich minimalnej liczby, gdyż będzie przyglądać się projektom i podchodzić do nich indywidualnie, decydując, czy produkcja zyskała już odpowiednią popularność, aby ją umieścić w Steam.
W ten sposób Valve stara się wyciągnąć pomocną dłoń do niezależnych deweloperów, dając im szansę na promocję i umieszczenie ich gry w platformie cyfrowej dystrybucji gier. Zaś rola samej społeczności ma ulec zwiększeniu, gdyż to ona będzie decydowała co chce zobaczyć w Steam oraz będzie mogła dyskutować z twórcami przekazując im swoje uwagi.
Usługa startuje już w sierpniu i swoim działaniem obejmie wszystkich chętnych, chcących wypromować swoją grę i umieścić ją na Steam. Gry które mogą brać udział w projekcie muszą być tworzone na jedną lub wszystkie z dostępnych platform na których obecny jest Steam, czyli Windows, Mac OS X i niebawem także Linux.
Co sądzicie o nowym projekcie Valve?
Więcej o firmie Valve i jej projektach:
- Steam dla systemu Linux powstaje - premiera za kilka miesięcy
- Dear Ester: mroczna gra będzie dostępna dla systemu Linux
- Counter-Strike: Global Offensive. Gra zadebiutuje latem
- Steam BOX: czy Valve buduje w ukryciu własną konsolę?
- Desura: pierwszy klient cyfrowej dystrybucji gier dla Linuksa gotowy
Źródło: Steamcommunity, Valve
Komentarze
15Ale brakuje tu informacji ile Steam/Valve będzie na tym zarabiać a na pewno coś tam będzie.