To największa transakcja w historii firmy Samsung. Koreańczycy kupili jednego z liderów branży audio - firmę Harman za 8 miliardów dolarów.
Poniedziałkowy poranek zaczął się od niespodziewanej wiadomości. Firma Samsung poinformowała o zakupie grupy Harman, jednego z liderów branży audio. Koreańczycy wydali na Amerykanów 8 miliardów dolarów (w gotówce), co jest największą transakcją w ich historii.
Grupa Harman jest właścicielem jednych z najpopularniejszych marek w branży audio. Należą do niej między innymi: producent domowego sprzętu grającego Harman Kardon, znany z wysokiej jakości słuchawek AKG oraz jeden z liderów sektora głośników bezprzewodowych JBL. Z szacunków wynika, że w ciągu następnych pięciu lat Harman podwoi swoje przychody, co czyniło z niego bardzo łakomy kąsek dla Samsunga.
Koreańczycy zainteresowali się jednak firmą Harman z innego powodu. Samsung zdecydował się na zakup przede wszystkim dlatego, że Amerykanie rozwijają samochodowe systemy informacyjno-rozrywkowe (tzw. infotainment), o których jakości najlepiej świadczą zawarte ostatnio poważne kontrakty z Fiat Chrysler oraz General Motors.
Samochody dzisiaj to już nie tylko silnik, kierownica, fotele i karoseria. Dziś nie mniej ważne są wyświetlacze, procesory i oprogramowanie – krótko mówiąc: rozwiązania technologiczne zwiększające komfort kierowcy podczas jazdy (niekoniecznie związany z samym podróżowaniem). Dzięki nowemu nabytkowi, Samsung będzie w stanie to wszystko zaoferować. Wygląda więc na to, że było to dobrze wydane 8 miliardów dolarów.
„Harman doskonale uzupełnia Samsunga w zakresie technologii, produktów i rozwiązań. To połączenie sił jest zaś naturalną kontynuacją strategi motoryzacyjnej prowadzonej przez nas od dłuższego czasu. Transakcja natychmiastowo tworzy solidną podstawę dla Samsunga do rozwoju platformy motoryzacyjnej” – powiedział dyrektor generalny Samsunga, Oh-Hyun Kwon.
Oczywiście Samsung skorzysta też pewnie na technologiach audio rozwijanych przez laboratoria Harman Kardon, JBL czy AKG. Koreańczycy mogą też wykorzystać rozwiązania związane z sektorem Internetu Rzeczy. Na razie jednak nie ma mowy o jakichś poważnych zmianach – wszystkie marki będą istniały nadal, a Samsung prawdopodobnie nie będzie zbytnio w nich mieszał.
Źródło: The Verge, Harman
Komentarze
28