Dzięki nowym narzędziom możliwe będzie kreowanie wirtualnej rzeczywistości w wirtualnej rzeczywistości.
O tym, jak potężne możliwości oferuje stworzony przez specjalistów Epic Games silnik Unreal Engine 4 nie trzeba raczej przekonywać nikogo, kto widział cokolwiek, co powstało przy jego użyciu. A jeśli trzeba – to zachęcamy do sprawdzenia newsów spod jego tagu. Tworzenie gier na nim musi więc być przyjemnością, a wkrótce będzie dawało jeszcze więcej frajdy.
Panowie z Epic Games zaprezentowali bowiem jak edytor prezentuje się w rzeczywistości wirtualnej. Tak, dobrze czytacie: wkrótce pojawi się możliwość projektowania gier od wewnątrz. I to wygląda tak świetnie, jak brzmi.
Tworzenie wirtualnej rzeczywistości w wirtualnej rzeczywistości
Nowe narzędzia zostały zaprezentowane podczas wczorajszej audycji na żywo. Umożliwiają one tworzenie, przesuwanie i modyfikowanie obiektów 3D za pomocą interfejsu określanego przez twórców jako „wirtualny iPad”. Na jego „ekranie” wyświetlane są wszystkie menu i narzędzia, co rekompensuje brak monitora.
Działania, takie jak „przeciągnij i upuść”, odbywają się za pomocą czujników ruchu i wskaźników laserowych. Projektant zagłębia się w kreowany przez samego siebie świat, zakładając gogle, takie jak Oculus Rift czy wykorzystane w prezentacji HTC Vive.
„Edytujesz rzeczywistość wirtualną w rzeczywistości wirtualnej. To dosłowne przeniesienie filozofii WYSIWYG (what you see is what you get). Gra wygląda dokładnie tak, jak ją widzisz” – mówi Tim Sweeney z Epic Games.
Robienie gry jak granie w grę
Projektant tworzący grę z wykorzystaniem nowych narzędzi Epic Games w rzeczywistości sam ląduje w samym jej centrum. Tworzenie wirtualnego świata daje więc tu tyle samo, a może nawet więcej frajdy niż samo granie. Tego typu interfejs jest też, nie ukrywajmy, znacznie bardziej intuicyjny.
Słowa jednak słowami – zobaczcie sami:
Narzędzia nie są jeszcze dostępne. Szczegóły na temat ich udostępnienia powinny zostać przekazane w połowie marca – na 16. dzień tego miesiąca planowana jest kolejna audycja na żywo, a więc to może być ta data.
Źródło: Polygon, PC Gamer
Komentarze
9i jeszcze te chaotyczne ruchy kamery.