Internet

Ponad 1/3 zakupów online przypada na okres przedświąteczny

przeczytasz w 0 min.

Ponad jedna trzecia (36%) wszystkich zakupów online w Polsce ma miejsce w okresie przedświątecznym – wynika z badań D-Link Technology Trend, przeprowadzonych na zlecenie firmy D-Link przez Millward Brown SMG/KRC. Największym powodzeniem cieszą się kosmetyki, odzież, książki i filmy, biżuteria, płyty oraz sprzęt i oprogramowanie komputerowe. W mijającym roku zakupów w Internecie dokonało prawie 3,3 mln osób.

W kolejnej odsłonie badań D-Link Technology Trend sprawdzono nastawienie Polaków do zakupów online. Okazuje się, że zakupy za pośrednictwem komputera robimy dość chętnie, ale wciąż nie brakuje nam uprzedzeń związanym z bezpieczeństwem transakcji i zaufaniem do internetowych kontrahentów. Niemniej szczyt handlu online przypada na trwający właśnie okres przedświąteczny. 36% osób, które robią zakupy w Internecie, dokonuje ich przed Świętami, przede wszystkim w serwisach aukcyjnych oraz w polskich sklepach internetowych.


W ciągu ostatniego roku zakupów w sieci dokonała blisko 1/3 Polskich internautów (28%). Jako powód transakcji online ankietowani najczęściej wymieniają niższą cenę niż w tradycyjnych sklepach (43%), możliwość zakupów bez wychodzenia z domu (41%) i bogatszy asortyment (33%). Internauci, którzy nie wydają pieniędzy w sieci, boją się przede wszystkim nieuczciwych sprzedawców (33%), braku możliwości obejrzenia towaru (29%), zbyt małej wiedzy o handlu w internecie (21%) i samego systemu płatności online (12%).

Ogromną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych w Internecie odgrywają opinie innych internautów oraz porównywarki cen. Komentarzami na temat konkretnych produktów sugeruje się przed wyborem ponad 2/3 osób robiących zakupy w Internecie (69%). Z kolei do korzystania z porównywarek przyznaje się 61% badanych. Najpopularniejszymi systemami porównywania cen są Ceneo.pl (34%), Skąpiec.pl (21%) i BazarCen.pl (20%).


Internautom mającym do wyboru różne sposoby płatności za zakupy w sieci, najbardziej odpowiada obecnie przelew z konta bankowego (65%) lub płatność za pobraniem (36%). Specjalnymi kartami do transakcji w Internecie, które coraz częściej oferowane są przez banki, zdarza się płacić 6% badanych, a 3% klasycznymi kartami kredytowymi. Zaledwie 1% korzysta z serwisów pośredniczących typu PayPal.


Badanie D-Link Technology Trend na temat zaufania do zakupów w Internecie, przeprowadzono w dniach 22-30 listopada 2007 na reprezentatywnej grupie 1004 osób w wieku 15-75 lat.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login