Oszczędzamy na smartfonach. Tak przynajmniej wynika ze statystyk, wedle których niemal połowa Polaków nie zamierza kupić nowego smartfona do czasu aż obecny przestanie działać.
Zmieniamy smartfon, kiedy obecny przestanie działać lub się zepsuje
Z badania przeprowadzonego przez rankomat.pl wynika, że aż 48% Polaków zamierza wymienić telefon na nowy dopiero, gdy obecny całkowicie się zepsuje lub zacznie np. się zacinać i sprawiać problemy z użytkowaniem.
Wielu użytkowników smartfonów deklaruje zmianę urządzenia na nowe dopiero po otrzymaniu korzystnej oferty od operatora lub kiedy obecna ulegnie wygaśnięciu (łącznie 21% badanych). Okazuje się, że 4% Polaków zmienia telefony tylko wówczas, gdy otrzymają nowy od rodziny/znajomych lub pracodawcy (kolejne 4% badanych).
Problemy z aktualizacją smartfona (wykluczenie z otrzymania najnowszych wersji systemów) stanowi zapalnik do zakupu nowego urządzenia dla 2% Polaków, natomiast osób zmieniających telefony za każdym razem, kiedy zadebiutuje nowa generacja obecnego modelu jest 3%.
Polacy zamierzają oszczędzać na elektronice
Badanie serwisu Rankomat odpowiada też na pytanie, na czym dokładnie zamierzają oszczędzać Polacy przy obecnej sytuacji ekonomicznej. Choć zdecydowana większość badanych (56%) uznała, że ograniczy wydatki na restauracje, kawiarnie i puby oraz podróże i wakacje (47%), to sporo Polaków - bo aż 36% badanych zamierza oszczędzać poprzez zrezygnowanie z zakupu nowej elekotrniki.
Spora część badanych odpowiedziała, że oszczędności będzie szukać wśród rachunków. Oznacza to, że coraz więcej użytkowników będzie rezygnować z serwisów VOD lub telewizji (20% badanych).
Będziemy szukać jeszcze więcej oszczędności
Coraz więcej Polaków szuka oszczędności - a spora ich część znajduje ją w elektronice. Oznacza to, że tanie smartfony mogą okazać się jeszcze popularniejszym wyborem, a mnogość subskrybowanych usług streamingowych (wideo oraz audio) będziemy redukować do minimum.
Właśnie dlatego warto zapoznać się z porównaniem serwisów VOD - który z nich jest najlepszy - i zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na zakup nowego (oczywiście po uszkodzeniu obecnego) smartfona - jak robi niemal połowa Polaków.
Źródło: Rankomat/Komórkomat
Komentarze
29W moim bateria pada już po 1 dniu przy średnim użytkowaniu z czego ostatnie 30-25% znika całkowicie podczas połączenia i telefon się wyłącza, a i tak to nie jest dla mnie powód do zmiany.
PS: posiadacz SGS IV od 2013
No chyba, że kupujesz smartfon z ładowaniem w 5min do pełna i aparatem 500MPx, gdzie jedno niszczy baterię, a drugie nie zawsze widać różnicę gołym okiem.
”Nie kupisz nowego smartfona. Chyba, że obecny przestał działać”
Myślę sobie widząc ten wpis, co ten rząd znowu odpieprza