Monitory

Nvidia ulepsza technologię ULMB. Monitory dla graczy zyskają ważną funkcję

przeczytasz w 2 min.

Nvidia rozszerza funkcjonalność technologii G-Sync ULMB (Ultra Low Motion Blur), która pozwala poprawić efektywną płynność wyświetlanego obrazu. Nowa funkcja jest już dostępna dla pierwszych monitorów.

Technologia ULMB (Ultra Low Motion Blur) ma na celu poprawić wyrazistość animacji w monitorach korzystających z technologii G-Sync. Pierwsza wersja technologii pojawiła się w 2015 roku, gdy monitory dla graczy oferowały jeszcze stosunkowo wolny czas reakcji - powodowało to smużenie i rozmycie obrazu. 

Nvidia opracowała technologię ULMB, która umożliwia poprawę płynności animacji poprzez strobowanie podświetlenia. Niestety, technologia ULMB nie była idealna - jej włączenie wiązało się z ciemniejszym obrazem lub ze zmniejszeniem częstotliwości odświeżania (wymagający gracze często nawet decydowali się na jej wyłączenie).

Nvidia ulepsza technologię ULMB 2

Producent opracował ulepszoną technologię - ULMB 2, która zapewnia pełną częstotliwość odświeżania podświetlania stroboskopowego i znacznie jaśniejszy obraz, zachowując przy tym jego dobrą jakość wyświetlania.

Nvidia G-Sync ULMB 2

Kluczowa jest tutaj obsługa technologii G-Sync, która pozwala kontrolować czas reakcji (a tym samym eliminuje zwjawisko tzw. powidoków). Dzięki Vertical Dependent Overdrive, możliwe jest uzyskanie dobrej jakości wyświetlanego obrazu nawet przy wąskim optymalnym “oknie" dla storobowanego podświetlenia. 

Poniżej znajdziecie filmik, gdzie porównano działanie zwykłego monitora z matrycą o odświeżaniu 480 Hz (bez technologii ULMB) i monitora z matrycą 120 Hz z technologią ULMB. W praktyce jakość wyświetlanego obrazu jest podobna. 

Technologia pozwala uzyskać dużo lepszą efektywną klarowność ruchu (częstotliwość odświeżania * [1/cykl pracy]) - w przypadku monitorów o odświeżaniu 360 Hz można tutaj uzyskać 1440 Hz efektywnej wyrazistości animacji (aby uzyskać ten sam poziom wyrazistości ruchu konieczne byłoby zastosowanie klasycznego panelu o odświeżaniu 1440 Hz). 

Technologia Nvidia ULMB 2 już dostępna dla monitorów

Standard ULMB 2 wymaga od monitora spełnienia następujących wymagań:

  • ponad 1000 Hz efektywnej klarowności ruchu
  • technologia ULMB 2 działająca przy pełnej częstotliwości odświeżania monitora
  • ponad 250 nitów jasności przy minimalnym efekcie powidoków

Technologia Nvidia ULMB 2 trafi do superszybkich monitorów dla graczy (wymagana będzie aktualizacja oprogramowania). Już teraz jest ona dostępna dla modeli Acer Predator XB273U F (27" 1440p 360 Hz) i ASUS ROG Swift 360Hz PG27AQN (27" 1440p 360 Hz), a niebawem będzie dostępna także dla modeli ASUS ROG Swift Pro PG248QP (25" 1080p 540 Hz) i AOC AGON AG276QSG G-SYNC Monitor (27" 1440p 360 Hz).

Źródło: Nvidia

Komentarze

3
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dudi4Fr
    0
    Nie powiem zapowiada się mała rewolucja na rynku ekranów i zwłaszcza dla osób które nie chcą/nie mogą używać OLED-ów.
    • avatar
      LubieBigos
      0
      Wy huje jebabane!!! Wy faszystowsko-komunistyczne kurwy benchmarkowskie!!! Cenzuracze pierdolene!!! Huj wbijam wam w serce kurwy!! N memento mori jebane kurwy!!!! Memento morii!!!!
      • avatar
        PITUCH3
        0
        reasumujac ja cie nie stac na wodotryski nigdy championem nie zostaniesz

        Witaj!

        Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
        Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

        Połącz konto już teraz.

        Zaloguj przez 1Login