Nvidia upiększy gry na PC - Wiedźmin 3, Far Cry 4 i AC: Unity na liście
Polski Wiesiek wśród wielu gier, które doczekają się obsługi wielu technologii poprawiających oprawę wizualną.
Podczas imprezy GAME24 firma Nvidia ujawniła wiele interesujących informacji. Amerykański producent przyznał – co nie jest dużym zaskoczeniem – że jeśli chodzi o grafikę, to uwagę zwrócić należy przede wszystkim na gry komputerowe. Podał również szczegóły dotyczące tego, jakie tytuły otrzymają poszczególne rozwiązania „upiększające”. Wiemy zatem między innymi, że w pecetowym Far Cry 4 doczekamy się świetnej symulacji futra, a kurz i dym w Batman: Arkham Knight będzie wznosił się bardzo efektownie.
Dodatkowe efekty graficzne znajdą zastosowanie w takich grach jak Assassin’s Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, Far Cry 4, The Crew, Project CARS czy Borderlands: The Pre-Sequel. Szczególnie ucieszyć może nas gama ulepszeń do świetnie zapowiadającej się polskiej produkcji – Wiedźmin 3: Dziki Gon. W grze CDP RED wykorzystane zostaną HairWorks (animacja włosów), HBAO+ (dynamiczne cieniowanie), PhysX, Destruction (efekty destrukcji otoczenia) oraz Clothing (symulacja ruchu ubrań).
Poniżej pełna lista gier i obsługiwanych przez nie technologii:
- Assassin’s Creed: Unity – HBAO+, TXAA, PCSS, teselacja
- Batman: Arkham Knight – Turbulence (efekty dymu i kurzu), Environmental PhysX, Volumetric Lights (wolumetryczne oświetlenie), FaceWorks (animacja twarzy), Rain Effects (realistyczny deszcz)
- Borderlands: The Pre-Sequel – PhysX Particles (efekty cząsteczkowe)
- Far Cry 4 – HBAO+, PCSS, TXAA, Fur (animacja futra), pełna obsługa 4K
- Project CARS – DX11, Turbulence, PhysX Particles, pełna obsługa 4K
- Strife – PhysX Particles, HairWorks (symulacja włosów)
- The Crew – HBAO+, TXAA
- Wiedźmin 3: Dziki Gon – HairWorks, HBAO+, PhysX, Destruction (efekty destrukcji otoczenia), Clothing (symulacja ruchu ubrań)
- Warface – PhysX Particles, Turbulence, pełna obsługa 4K
- War Thunder – WaveWorks (symulacja ruchów wody), Destruction
Przy okazji firma Nvidia zaprezentowała także screen pokazujące jak efekty GameWorks wpłyną na oprawę wizualną gier Far Cry 4 oraz Assassin’s Creed: Unity. Tutaj pierwsza:
oraz Unity:
Źródło: DSOGaming
Komentarze
114Smarują grubą kasę i potem gry przy których "pomagali" na AMD kartach działają gorzej.
Przykłady?
Watch_Dogs działa na GTX460 lepiej niż kręcony 5870, momentami lepiej 460 wypadał niż 7850, a tak to prawie na równi.
Pamiętacie Assassin's Creed 3 i Boston? Na kartach AMD ta miasto było nie grywalne, nie ważne jakie ustawienia czy rozdzielczość na szmelcu GTX 460 High 900p 40-60 fps w Bostonie na 7850 20-25fps.
To samo zauważyłem w AC4: Black Flag.
Pewnym forum undergroundowym, ktoś to wyjaśnił ładnie.
Gdy grę robi obojętny developer w kodzie nie ma poprawek,modyfikacji pod danego producenta. Gdy już są bajery z NV kod, api gry zmodyfikowane pod danego producenta.
Jak sam powiedział wszystko można znaleźć w plikach.
Ja swoje testy robiłem na AMD Phenom x4 4.2GHz oraz Core2Quad 4.0GHz tak dla jasności ;)
Co do cieni, to ciekawe, jaki będzie stosunek poprawy jakości do utraty wydajności, na teselację nawet nie liczę, ostatni dobrze zrobiony techniczne AC, to Revelations.
Ciekawe, czy ApeX Clothing będzie liczony jak powinien na GPU, czy jak w przypadku Mafii 2, na CPU (który to właśnie zarzynał wydajność, bo samo particles miało niewielki wpływ).
A co do niby mniejszych innych detali, to się nie zgadzam. Poza AO, nie ma różnic.
0 2014-09-21 17:02
Wszędzie są ograniczenia.
A już myślałem, że moc ps4 jest nieograniczona :)
Możesz mi powiedzieć po co ci pc z gtx 770 wcześniej radeon 290 skoro ps4 za 1400 jest według ciebie lepsze? Jesteś męczennikiem? Dlatego piszesz głupie posty i komentarze żeby dostać - ?
POLSKA MISTRZOWIE SWIATAAAAA !!!
POLSKA MISTRZOWIE SWIATAAAAA !!!
Taka grafika typu gtx 980 to już jest słaba kartka papieru. Spadki do 30 fps w ultra na 1080p to jest coś co można nazwać żenadą i zaniedbaniem ze strony programistów - a to rzeczywistość.
Patrzę na te super screeny i widzę młodego kawalera który wydał 20 tysięcy na mastaPC i przyciemniając żarówki sąsiadom cieszy się dropami w Wiedźminie w 50 fps-40fps w ultra 4k.
Powiem tak: Grafika typu gtx 980 za 2,5patola powinna uciągnąć wszystkie opcje w 60 klatkach w FullHD. Powinna - ale nie ma szans.
Producenci gier i tak mają troszkę w dupie wasze super grafiki i zajawki na eksperymenty. Pieniądze są i będą z gier wydanych na konsole - Jeden sprzęt , jedna optymalizacja.
Ten pokaz Nvidii jest tylko napędzającym towarem który ma Cię skusić drogi graczu na zaglądniecie do swojego portfela i kupienie lepszej grafiki - lepszej, znaczy na pewno nie Radeona ( ale i tak nie włączysz wszystkiego co pokazali na screenach, przynajmniej w 60 klatkach dla ceny/jakość) .
Taka grafika typu gtx 980 to już jest słaba kartka papieru. Spadki do 30 fps w ultra na 1080p to jest coś co można nazwać żenadą i zaniedbaniem ze strony programistów - a to rzeczywistość.
Patrzę na te super screeny i widzę młodego kawalera który wydał 20 tysięcy na mastaPC i przyciemniając żarówki sąsiadom cieszy się dropami w Wiedźminie w 50 fps-40fps w ultra 4k.
Powiem tak: Grafika typu gtx 980 za 2,5patola powinna uciągnąć wszystkie opcje w 60 klatkach w FullHD. Powinna - ale nie ma szans.
Producenci gier i tak mają troszkę w dupie wasze super grafiki i zajawki na eksperymenty. Pieniądze są i będą z gier wydanych na konsole - Jeden sprzęt , jedna optymalizacja.
Ten pokaz Nvidii jest tylko napędzającym towarem który ma Cię skusić drogi graczu na zaglądniecie do swojego portfela i kupienie lepszej grafiki - lepszej, znaczy na pewno nie Radeona ( ale i tak nie włączysz wszystkiego co pokazali na screenach, przynajmniej w 60 klatkach dla ceny/jakość) .