Oferta NVIDIA 3D Vision rozszerza się obejmując obsługę odtwarzania 3D Blu-ray HD oraz wyświetlacze 3D LCD o częstotliwości 120 Hz i rozdzielczości 1080p.
Dzięki nadchodzącej specyfikacji 3D Blu-ray, która formalnie ma zostać zaprezentowana w 2010 roku, NVIDIA i jej partnerzy mają przyjemność poinformować, że zdumiewające wrażenia 3D, które cieszą się taką popularnością w kinach, niebawem pojawią się także w domach.
- Rok 2010 ma stanowić punkt zwrotny w rozrywce 3D, - powiedział Joe Roberts, wiceprezes działu produktów w firmie Corel.
- Hollywood przyspiesza produkcję filmów 3D, zaś producenci sprzętu pracują nad wprowadzeniem na rynek nowych technologii wyświetlania 3D. Marka WinDVD firmy Corel uznawana jest jako lider technologii odtwarzania wideo; mamy zaszczyt współpracować z firmą NVIDIA nad rozwojem tej inicjatywy. Nasze prototypowe odtwarzanie 3D Blu-ray jest najważniejszym elementem kompletnego rozwiązania do odtwarzania 3D Blu-ray na komputerze PC.
NVIDIA demonstrowała studiom filmowym, prasie i klientom kompletne rozwiązanie do filmów 3D, składające się z komputera wyposażonego w procesor graficzny GeForce i okulary 3D z aktywną migawką, wraz z nowymi wyświetlaczami 3D 1080p firmy Acer, pokazując, jak klienci będą odbierać nowe treści 3D Blu-ray, gdy już będą one dostępne w handlu.
Czytaj również: AMD pokaże filmy 3D na styczniowych targach |
W oczekiwaniu na oficjalne oświadczenie Blu-ray Disc Association oraz spodziewane premiery produktów na nadchodzących targach Consumer Electronics Show (CES) w styczniu 2010, NVIDIA ściśle współpracowała z wiodącymi producentami oprogramowania do odtwarzania filmów, m.in. firmami Arcsoft, Corel, Cyberlink i Sonic w celu zapewnienia obsługi filmów 3D Blu-ray w chwili, gdy ukażą się one w 2010 roku.
W ciągu ostatnich kilku tygodni NVIDIA zademonstrowała odtwarzanie treści 3D zakodowanego za pomocą AVC Multi-View Codec (lub AVC-MVC), oprogramowania, które ma stanowić podstawę kodowania treści 3D na dyskach Blu-ray. Treści 3D Blu-ray zakodowane za pomocą AVC-MVC mogą być dekodowane w czasie rzeczywistym za pomocą wybranych procesorów graficznych NVIDIA, w tym dostępnych obecnie w handlu GeForce GT 240 i GeForce GT 220, a także przez nadchodzące układy GF100 wykorzystujące architekturę NVIDIA „Fermi”, która ma być dostępna w pierwszym kwartale 2010 roku.
Komputery wyposażone w procesory graficzne GeForce oraz okulary NVIDIA 3D Vision z aktywną migawką będą idealna platformą dla oglądania trójwymiarowych filmów Blu-ray, oglądania fotografii 3D lub grania w ponad 400 gier, już obsługujących technologię 3D Vision.
Źródło: informacja prasowa
Komentarze
18BTW Czy do poprawnej pracy nie potrzeba także 120FPS?!
Nie jest droga, co prawda cit inne 3D (acz w sumie psuje oczy tak samo)
Gra jest piękna w 3D, ale wytrzymać idzie góra kwadrans.
Daj boże dobrego psa przewodnika temu który zdecyduje się filmy 3D oglądać...
Niezależnie czy będzie oglądał przesunięty obraz, czy miał specjalne okularki z roletami (?) Czy jak to się tam nazywa.
No i na koniec cena, film br to ponad 100 zł, film 3 D - 300 zł ???
będzie kupić cały zestaw w Biedronce za 170 zł ;P
Ale nawiązując do newsa - nV może odpier%#$@^ patent w stylu: KUP TO ZOBACZYSZ (przy okazji zastrzegam hasło:"kup to zobaczysz" jako moje własne, prawie opatentowane)
C.D.N.
Systemy 3D oparte na migawkach mają dwie wady, obraz jest wyświetlany naprzemiennie dla lewego i prawego oka, niby bezwładność oka jest większa niż czas przełączania ale mózg odbiera wrażenie dysonansu, do tego szybkie ruchy gałki ocznej powodują zakłócenia jednorodności obrazu. Druga wada to zmniejszenie jaskrawości obrazu, przez część czasu siatkówka nie jest oświetlana więc sumaryczna ilość światła docierającego do oka jest mniejsza.
Systemy 3D oparte na przesunięciu obrazu dla lewego i prawego oka są z kolei dość wrażliwe na geometrię, czyli położenie głowy względem wyświetlanego obrazu. Jeden i drugi system ma więc poważne ograniczenia skutkujące uczuciem znużenia i dyskomfortu przy dłuższym użytkowaniu.
Systemy projekcji obrazu na siatkówkę są z kolei zbyt ciężkie i rozwijane są raczej w kierunku wykorzystania militarnego gdzie ten narzut jest mniej istotny (chociaż stosowanie nowoczesnych hełmów pilota z wyświetlaniem i celowaniem poprzez ruch głowy wymagają specjalnych treningów wzmacniających mięśnie szyi i karku).
Niestety droga do porządnych i wygodnych systemów 3D jeszcze długa przed nami.