Badanie 2016 Future Workforce Study na zlecenie firm Dell i Intel nie pozostawia złudzeń - atrakcyjna firma to taka, która podąża za tech-trendami.
Czy rozwiązania technologiczne, z jakich korzysta firma, mają znaczenie dla potencjalnych (i obecnych) pracowników? Na to pytanie odpowiedź starały się znaleźć firmy Dell i Intel we wspólnym badaniu.
Badanie 2016 Future Workforce Study zostało przeprowadzone przez firmę PSB na zlecenie Della i Intela. Objęło ono 3801 pracowników na pełnym etacie z 10 krajów świata i z 7 sektorów – szkolnictwa, administracji publicznej, usług finansowych, służby zdrowia, produkcji przemysłowej, mediów i rozrywki oraz sprzedaży detalicznej. Jakie są wyniki?
Więcej pracowników chce niż nie chce pracować w inteligentnym biurze, to jest takim, które jest wypełnione różnymi rozwiązaniami technologicznymi ułatwiającymi i usprawniającymi pracę (przede wszystkim w zespołach). Równocześnie wielu z nich (zwłaszcza w RPA – 67 proc. i Wielkiej Brytanii – 47 proc.) wątpi w to, że doczeka się tego w ciągu najbliższych pięciu lat.
Wielu pracowników z dobrze rozwiniętych krajów twierdzi, że technologie dziś wykorzystywane w ich miejscach pracy zdecydowanie odstają od rozwiązań do użytku prywatnego. Dostęp do nowoczesnych technologii nie tylko w biurze sprawia zaś, że pracownicy coraz częściej chcą mieć możliwość wykonywania obowiązków poza jego czterema ścianami.
Ci, którzy obecnie wykonują pracę zdalnie, są przeważnie bardzo zadowoleni z tej formy. Z badania wynika, że 95 proc. pracowników zdalnych w Niemczech i 87 proc. w Wielkiej Brytanii lubi swoją pracę i jest usatysfakcjonowanych możliwością elastycznego dostosowywania trybu pracy i życia do własnych potrzeb.
Badanie wykazało też, że pracownicy są nastawieni entuzjastycznie na wdrażanie w firmach nowoczesnych rozwiązań, takich jak rzeczywistość rozszerzona, rzeczywistość wirtualna, Internet Rzeczy czy sztuczna inteligencja. Zdumiewające może być to, że 2 na 3 millenialsów w RPA uważa, że już niedługo spotkania twarzą w twarz będą w biznesie czymś zbędnym.
Do tej pory mówiliśmy o obecnych pracownikach, a co z kandydatami? Badanie wyraźnie pokazuje, że firmy chcące przyciągać pracowników, powinny inwestować w nowe technologie i podążać za trendami. Przeciętni millenialsi są w stanie odrzucić ofertę tylko dlatego, że zaplecze technologiczne nie spełnia ich oczekiwań.
„Współcześni pracownicy coraz częściej oczekują od swoich pracodawców bezproblemowego i bezpiecznego udostępniania najnowszych technologii. Pracownicy przekonali się na własne oczy, jak nowe technologie mogą pomóc im lepiej wykonywać pracę, dlatego bardzo chętnie wykorzystują je, by zwiększać swoją produktywność” - mówi PJ Dwyer z Della.
Źródło: Dell
Komentarze
3