Nadchodząca poprawka w systemie, która zmieni firmware PS3 na wersję 1.6 pozwoli użytkownikowi ściągać pliki w tle z sieci PlayStation.
W chwili obecnej właściciele PlayStation 3 muszą przerwać jakiekolwiek operacje i w bezruchu skupiać się na pasku postępu ściągania. Jakakolwiek próba uruchomienia czegokolwiek na konsoli powoduje natychmiastowe przerwanie downloadu, który nie ma funkcji wznawiania. Na pewno użytkownicy bardzo docenią nową funkcją, szczególnie w przypadku ściągania obszernych plików takich jak Gran Turismo HD Concept, który waży 625MB.
Kolejna funkcją, która ma pojawić się w wersji 1.6, jest wprowadzenie funkcjonalności określonej jako Folding@home, dającej użytkownikom PS3 możliwość wykorzystania zasobów i mocy obliczeniowej konsoli do szukania lekarstw na takie choroby jak Parkinsona, Alzheimera, mukowiscydoza, a także wiele odmian raka.
Poprawione zostanie także surfowanie po sieci. Update niesie ze sobą możliwość powiększania obrazu i nowe ustawienia rozdzielczości, a także wyświetlaną na ekranie pełnowymiarową klawiaturę, aby łatwiej wprowadzać tekst. Wszystko to ma uprzyjemnić i ułatwić przeglądanie zasobów internetu.
Mimo, że 20GB wersja PlayStation 3 już wkrótce może stać się gatunkiem wymarłym, szczególnie po potwierdzeniu tych informacji przez sprzedawców, Sony dodaje oprogramowanie, dzięki któremu odmiana PS3 pozbawiona łączności z siecią bezprzewodową będzie mogła łączyć się z PSP i korzystać z Remote Play.
Szczegóły uaktualnienia po raz pierwszy pojawiły się w japońskiej notatce prasowej, w myśl której premiera nowego oprogramowania ma nastąpić 22 marca. Czas wypuszczenia nowego firmwaru ściśle zbiega się z europejską premierą PS3.
Układ, póki co jeszcze nie obecny w japońskich i północnoamerykańskich odmianach, który omija Emotion Engine oraz Graphisc Synthesizer i umożliwia wsteczną kompatybilność z PS2, będzie stanowił standardowe wyposażenie europejskiej wersji PS3. Nowy firmware ma wprowadzić software\'ową emulację ponad 1000 gier PS2 dla europejskiej PS3.
Nie wiadomo jeszcze jaki wpływ będą miały różnice w specyfikacji i wymaganiach stawianych przez oprogramowanie na przyszłe i obecne konsole na rynkach japońskim i amerykańskim.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!