Internet

Nowa platforma badawcza technologytrend.pl

przeczytasz w 2 min.
Marcin Sieradzki | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor:MarcinSieradzki

Jak elektroniczne wybory mogłyby wpłynąć na wynik wyborów prezydenckich? Czy emeryci wchodzą na naszą-klasę? Ile firm blokuje pracownikom dostęp do Internetu? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań związanych ze społecznym wpływem Internetu i nowych technologii znajdą się na stronie technologytrend.pl. Pod tym adresem ruszył właśnie blog twórców projektu badawczego D-Link Technology Trend.

Technologytrend.pl to miejsce, w którym będą publikowane wyniki badań D-Link Technology Trend. Znajdą się tam również komentarze, porównania, analizy, a także najciekawsze badania i statystyki dotyczące Internetu i technologii z całego świata.

W zamierzeniach twórców technologytrend.pl będzie także platformą wymiany myśli osób zawodowo związanych z Internetem i nowymi technologiami, a także miejscem spotkań studentów, naukowców i dziennikarzy, którzy znajdą tu informacje statystyczne oraz dane związane z rozwojem nowoczesnych technologii i ich wpływem na społeczeństwo.

Dotąd blog pracował w wersji beta, od dzisiaj jest już oficjalną stroną projektu D-Link Technology Trend. Projekt został powołany do życia w lipcu 2007 roku przez polski odział międzynarodowego koncernu teleinformatycznego D-Link. Głównym partnerem projektu jest firma Millward Brown SMG/KRC, która realizuje cykliczne badania wśród konsumentów. Badania polskich przedsiębiorstw wykonuje International Data Group (IDG Poland).

W ramach projektu prowadzone są cykliczne badania wpływu Internetu i nowych technologii na życie społeczne, gospodarcze i polityczne w Polsce. Dotąd badano m.in. nastawienie Polaków do udziału w wyborach powszechnych przez Internet, zakupów online, wykorzystania nowych technologii w gospodarstwach domowych, uczestnictwa w portalach społecznościowych i zjawiska tzw. piractwa sieciowego.

Technologytrend.pl to miejsce, w którym będą publikowane wyniki badań D-Link Technology Trend

Badania D-Link Technology Trend to specyficzny projekt na polskim rynku. Wykonywane są na reprezentatywnej grupie Polaków powyżej 15 lat, a nie jedynie na internautach. Pozwala to na obserwację różnic między użytkownikami Internetu a osobami pozbawionymi dostępu do sieci oraz wzajemnego wpływu obu grup. Badania D-Link Technology Trend wdrażane są również w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, co umożliwi analizę sytuacji w innych społeczeństwach naszego regionu.

Obecnie z Internetu regularnie korzysta niecała połowa (44%) dorosłych Polaków. Taki wynik w porównaniu z danymi krajów Starej Unii nie robi wrażenia – zauważa Mariusz Piaseczny z firmy D-Link. – Jednak ze społecznego punktu widzenia, grono ponad 12 milionów Internautów dysponuje ogromną władzą. Nasze badania pozwalają na obserwację zmian, które dokonują się w społeczeństwie za sprawą rozwoju technologicznego. Na blogu nie chcemy tych zmian oceniać. Naszym celem jest dostarczenie materiału do przemyśleń i miejsca do komentarza dla wszystkich osób zainteresowanych społeczeństwem informacyjnym.

Blog technologytrend.pl prowadzony jest przez firmę D-Link oraz agencję Fleishman-Hillard i instytut Millward Brown SMG/KRC. Jego projekt opracowała agencja interaktywna Possum Comunication.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login