Jak elektroniczne wybory mogłyby wpłynąć na wynik wyborów prezydenckich? Czy emeryci wchodzą na naszą-klasę? Ile firm blokuje pracownikom dostęp do Internetu? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań związanych ze społecznym wpływem Internetu i nowych technologii znajdą się na stronie technologytrend.pl. Pod tym adresem ruszył właśnie blog twórców projektu badawczego D-Link Technology Trend.
Technologytrend.pl to miejsce, w którym będą publikowane wyniki badań D-Link Technology Trend. Znajdą się tam również komentarze, porównania, analizy, a także najciekawsze badania i statystyki dotyczące Internetu i technologii z całego świata.
W zamierzeniach twórców technologytrend.pl będzie także platformą wymiany myśli osób zawodowo związanych z Internetem i nowymi technologiami, a także miejscem spotkań studentów, naukowców i dziennikarzy, którzy znajdą tu informacje statystyczne oraz dane związane z rozwojem nowoczesnych technologii i ich wpływem na społeczeństwo.
Dotąd blog pracował w wersji beta, od dzisiaj jest już oficjalną stroną projektu D-Link Technology Trend. Projekt został powołany do życia w lipcu 2007 roku przez polski odział międzynarodowego koncernu teleinformatycznego D-Link. Głównym partnerem projektu jest firma Millward Brown SMG/KRC, która realizuje cykliczne badania wśród konsumentów. Badania polskich przedsiębiorstw wykonuje International Data Group (IDG Poland).
W ramach projektu prowadzone są cykliczne badania wpływu Internetu i nowych technologii na życie społeczne, gospodarcze i polityczne w Polsce. Dotąd badano m.in. nastawienie Polaków do udziału w wyborach powszechnych przez Internet, zakupów online, wykorzystania nowych technologii w gospodarstwach domowych, uczestnictwa w portalach społecznościowych i zjawiska tzw. piractwa sieciowego.
Technologytrend.pl to miejsce, w którym będą publikowane wyniki badań D-Link Technology Trend
Badania D-Link Technology Trend to specyficzny projekt na polskim rynku. Wykonywane są na reprezentatywnej grupie Polaków powyżej 15 lat, a nie jedynie na internautach. Pozwala to na obserwację różnic między użytkownikami Internetu a osobami pozbawionymi dostępu do sieci oraz wzajemnego wpływu obu grup. Badania D-Link Technology Trend wdrażane są również w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, co umożliwi analizę sytuacji w innych społeczeństwach naszego regionu.
Obecnie z Internetu regularnie korzysta niecała połowa (44%) dorosłych Polaków. Taki wynik w porównaniu z danymi krajów Starej Unii nie robi wrażenia – zauważa Mariusz Piaseczny z firmy D-Link. – Jednak ze społecznego punktu widzenia, grono ponad 12 milionów Internautów dysponuje ogromną władzą. Nasze badania pozwalają na obserwację zmian, które dokonują się w społeczeństwie za sprawą rozwoju technologicznego. Na blogu nie chcemy tych zmian oceniać. Naszym celem jest dostarczenie materiału do przemyśleń i miejsca do komentarza dla wszystkich osób zainteresowanych społeczeństwem informacyjnym.
Blog technologytrend.pl prowadzony jest przez firmę D-Link oraz agencję Fleishman-Hillard i instytut Millward Brown SMG/KRC. Jego projekt opracowała agencja interaktywna Possum Comunication.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!