Zarówno Obsidian Entertainment jak i inXile Entertainment kojarzone są z gatunkiem RPG. Obydwie ekipy powinny mieć teraz ułatwione zadanie i większe budżety na kolejne gry.
Konferencja X018 przyniosła nam sporo zapowiedzi. Nie wszystkie związane były z konkretnymi grami. Microsoft ogłosił powiększenie swojej rodziny potwierdzając przejęcie Obsidian Entertainment i inXile Entertainment.
Śledzący branżę gier nie powinni być zaskoczeni. Nieoficjalne doniesienia sugerujące taki obrót spraw pojawiały się ostatnio coraz częściej, a potwierdzenia spodziewana się właśnie na X018. Nie da się ukryć, że Microsoft dołożył do swojego składu cenione ekipy, które przy odpowiednim dofinansowaniu powinny być w stanie dostarczyć graczom doskonałe gry. Zarówno Obsidian Entertainment jak i inXile Entertainment kojarzone są z gatunkiem RPG.
Obsidian Entertainment powstało w 2003 roku. Ma w dorobku między innymi Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas czy Pillars of Eternity czy Pillars of Eternity II: Deadfire. Kilka dni temu w sieci można było znaleźć wzmianki sugerujące, iż sprzedaż ostatniej w wymienionych gier jest bardzo kiepska. Po majowej premierze, do września rozejść miało się zaledwie 110 000 egzemplarzy.
inXile Entertainment założono z kolei w 2002 roku. Przez lata studio zaserwowało nam chociażby The Bard's Tale, Wasteland 2 czy Torment: Tides of Numenera.
Za wcześnie na mówienie o konkretnych planach. Warto jednak odnotować, że rozwijane obecnie (przez inXile Entertainment) Wasteland 3 zapowiedziano jako grę na PC, Xbox One i PlayStation 4. Mimo powyższego obrotu spraw, platformy docelowe mają pozostać bez zmian.
Źródło: inXile, Obsidian
Komentarze
7Oby wyszło na dobre, a nie M$ i M$ Store...