Microsoft Flight Simulator w 4K i Ultra na GeForce RTX 2080 Ti to tylko 30-40 fps
Microsoft Flight Simulator będzie stanowił bardzo duże wyzwanie dla komputerów. Chcący bawić na najwyższych ustawieniach muszą liczyć się z koniecznością posiadania nie byle jakiego zestawu.
Microsoft Flight Simulator w rozdzielczości 4K
Wymagania sprzętowe tego tytułu poznaliśmy już jakiś czas temu i, delikatnie to ujmując, nie należą one do najniższych. Obecnie niektórzy sprawdzają rozgrywkę podczas beta testów, a tym samym pojawiają się pierwsze informacje na temat tego, jak podane przez twórców konfiguracje mają się do rzeczywistości.
Wedle Digital Foundry, a więc źródła cieszącego się dobrą opinią, faktycznie potrzeba tutaj mocnego sprzętu. Do zabawy w rozdzielczości 4K i ustawieniach Ultra wykorzystano zestaw z procesorem AMD Ryzen 3900X i kartą graficzną GeForce RTX 2080 Ti, co przełożyło się na loty w 30-40 klatkach na sekundę. Dobra wiadomość jest taka, że twórcy zadbali o szeroki zakres ustawień. Widoczne rezultaty daje już zmniejszenie skalowania do 70%, jeszcze większe przejście na ustawienia High, a zwłaszcza Medium.
Microsoft Flight Simulator na słabszym komputerze
Sprawdzono również działanie gry na zestawach z procesorem Intel Core i5-8400 oraz kratami graficznymi Radeon RX 580 i GeForce GTX 1060. Tutaj w przypadku rozdzielczości 1080p oraz ustawień High również należy nastawiać się na 30-40 klatek na sekundę (na zestawie z GeForce GTX 1060 momentami nieco więcej).
Wstępna analiza Digital Foundry pokazuje, że wspomniane wymagania sprzętowe zaprezentowane przez twórców dość dobrze pokrywają się z rzeczywistością. Można zatem nadmienić, że konfiguracja minimalna obejmuje procesory Intel Core i5-4460 i AMD Ryzen 3 1200 oraz katy graficzne GeForce GTX 770 i Radeon RX 570. Dysponując komputerem z takimi podzespołami gracze mają cieszyć się komfortową zabawą, ale o wyższych rozdzielczościach i ustawieniach należy zapomnieć.
I chociaż powyższe testy przeprowadzono w wersji beta, do premiery wiele się już nie zmieni. Ta odbędzie się bowiem już 18 sierpnia.
Źródło: Digital Foundry
Warto zobaczyć również:
- Będzie pięknie i drogo - Microsoft Flight Simulator z datą premiery
- W Microsoft Flight Simulator odwiedzisz każde lotnisko świata. Tak, to w Radomiu też
- Gra czy nagranie z kamery? Zimowe widoki w Microsoft Flight Simulator zachwycają
Komentarze
53Czyli na RTX 2060 będzie można w 1080p pograć w 60fps na ULTRA.
a na Low detalach to może nawet na GTX 760 ruszy w 20-30fps.
Nawet nie pytam jak to będzie wyglądać po modach. Znowu PC będzie ze dwie generacje w grafice przez PS5, zanim jeszcze ta na dobre wyjdzie.
Z jednej strony ciągle się narzeka ze nie ma przeskoku jakosciowego w grach a z drugiej chce się grać w 4k60
No albo jedno albo drugie :)
Mysle ze dzieki takim ficzerom jak DSLL bedzie mozna spokojnie pokonać ta bariere rozdzielczosci i to szybko.
To gdzie ten standard na pcmr 4K 60fps :D