Meta dąży do poprawy bezpieczeństwa młodszych użytkowników na Facebooku oraz Instagramie, wprowadzając nowe zasady dla reklamodawców.
Meta zmienia dla nastolatków swoje aplikacje
Zaledwie kilka dni temu pojawiła się informacja o pozwaniu przez szkoły w Seattle największych mediów społecznościowych. Serwisy oraz ich firmy macierzyste (Facebook, Instagram, YouTube, Snap oraz TikTok) zostały oskarżone o wykorzystywanie młodzieży do osiągania zysków. Na pozew odpowiedziała większość z nich, publikując oświadczenia, a w przypadku Mety pojawiły się już konkretne plany w celu poprawy bezpieczeństwa nastolatków.
Nie są to pierwsze tego typu zmiany - w listopadzie ubiegłego roku na FB i Instagramie rozpoczęto testy mające na celu zadbanie o prywatność nastoletnich kont, a w ciągu ostatnich kilku lat podjęto znaczące kroki w celu poprawy doświadczeń nastolatków w aplikacjach firmy. Są to:
- opracowanie kontroli rodzicielskiej, która pomaga rodzicom i nastolatkom wspólnie spędzać czas online,
- korzystanie z technologii weryfikacji wieku, aby pomóc nastolatkom w dostosowaniu ich do wieku,
- bardziej prywatne, domyślne ustawienia dla nastolatków,
- usuwanie większej ilości treści naruszających nasze zasady i utrudnianie znajdowania potencjalnie wrażliwych treści,
- pomoc w ochronie nastolatków przed niepożądanymi interakcjami,
- oferowanie narzędzi dla nastolatków do spędzenia bardziej wartościowego czasu online.
Jakie są dalsze plany Mety w tej kwestii?
W najbliższym czasie Meta zapowiada wprowadzenie pewnych zmian w sposobie, w jaki jej aplikacje radzą sobie z reklamami i młodszymi użytkownikami. Zgodnie z nowymi zasadami, reklamodawcy na Instagramie oraz Facebooku nie będą mogli wykorzystywać spersonalizowanych danych w takich ilościach, jak do tej pory, by kierować swoje oferty do nastolatków.
Co więcej, od przyszłego miesiąca Meta usunie opcję kierowania reklam do nastoletnich użytkowników w zależności od płci. Nie będzie też możliwości wyświetlania spersonalizowanych ofert dla użytkowników poniżej 18 roku życia na podstawie ich aktywności w aplikacji, w tym tego, kogo obserwują na Instagramie czy polubionych stron na Facebooku.
Po tych zmianach spersonalizowane reklamy w aplikacjach będą opierać się wyłącznie na wieku i lokalizacji użytkownika w celu określenia trafności. Według Meta lokalizacja jest niezbędna do oceny, jakie produkty i usługi są dostępne w okolicy użytkownika.
To jednak nie wszystko - za dwa miesiące Facebook i Instagram wprowadzą również nowe opcje kontroli dla nastoletnich użytkowników. Będą oni mogli zdecydować, ile informacji na dany temat zobaczą.
Źródło: about.fb.com
Komentarze
2