Firmy analityczne IDC oraz Gartner przedstawiły wyniki sprzedaży komputerów PC na świecie za trzeci kwartał. Przeważnie tego typu newsy są dość nudne i przewidywalne, tym razem jest jednak nieco inaczej. Okazuje się że Lenovo pokonało w rankingu Della i teraz to chińska firma zajmuje drugie miejsce w stawce.
Według przedstawionych wyników trzeci kwartał tego roku był rekordowym dla Lenovo, które sprzedało 12,6 mln komputerów wchodząc w posiadanie około 13,7 % całego rynku. Dell, który spadł na trzecią pozycję sprzedał w tym samym kwartale 11 mln urządzeń co pozwoliło osiągnąć wynik 12% rynku.
HP ciągle twardo utrzymuje się na pierwszej pozycji z 16,7 mln sprzedanych komputerów i 18,1% rynku. Lenovo miało niesamowity wzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku, który wynosił 36%. Równie niezłym wzrostem może pochwalić się ASUS, który poprawił swoje wyniki o 30%. Mimo to firma ciągle jest w posiadaniu zaledwie 6,5% rynku.
Pozycja | Producent | Sprzedaż III w kwartale 2011 | Posiadanie rynku | Sprzedaż w III kwartale 2010 | Posiadanie rynku | Wzrost w porównaniu do 2010 |
1 | HP | 16,7 mln | 18,1 % | 15,8 mln | 17,8 % | 5,3 % |
2 | Lenovo | 12,6 mln | 13,7 % | 9,2 mln | 10,4 % | 36,1 % |
3 | Dell | 11 mln | 12 % | 11 mln | 12,6 % | -1,6 % |
4 | Acer Group | 9,2 mln | 10 % | 11,6 mln | 13,1 % | -20,6 % |
5 | ASUS | 6 mln | 6,5 % | 4,6 mln | 5,2 % | 30,2 % |
Inni producenci | 36,4 mln | 39,7 % | 0,5 % | |||
Wszyscy producenci | 91,8 mln | 100 % | 88,7 % | 100% | 3,6 % | |
Cały rynek PC poprawił swój wynik o 3,6%. Zarówno IDC jak i Gartner przyznają że nie spodziewały się aż tak słabego wyniku. Wśród przyczyn takiego stanu rzeczy doszukuje się światowego kryzysu jak i wzrostu zainteresowania tabletami czy smartfonami. Trzeba przyznać te z powodzeniem potrafią zastąpić komputery w tych najprostszych czynnościach.
Na temat tak dobrego wyniku Lenovo wypowiedział się sam szef Lenovo, Yuanqing Yang. W swoim oświadczeniu poinformował że zarówno wynik jak i sprzedaż w III kwartale tego roku była rekordowa dla jego firmy. Powodów sukcesu upatruje w jakości swoich urządzeń jak i długoterminowości działań. Yang wierzy również że Lenovo jest na dobrej drodze zajęcia pierwszej pozycji wśród światowych producentów komputerów.
Więcej o Lenovo:
- Krótki test Lenovo ThinkPad X1 - laptop dla wymagających?
- Lenovo IdeaPad Z460A - niedrogi laptop dla całej rodziny
- Lenovo IdeaPad S10-3 - ładny netbook w przystępnej cenie
- Lenovo IdeaPad A1: kolorowe i funkcjonalne tablety
- Lenovo IdeaPad Z565 - niedrogi i o wszechstronnym zastosowaniu
- Lenovo U: wydajne, stylowe i lekkie ultrabooki
Źródło: Engadget
Komentarze
12tymczasem dell zawsze balansował pomiędzy sprzętem tanim i porządnym okazjonalnie wydając produkt bardziej pasujący do jednej lub drugiej definicji
Tak naprawde nie ma czegos takiego jak marka no moze poza (warunkami gwarancji) Reszta to design i trwalosc spasowanie etc.
Co do bebechow to mozecie mi wierzyc, ze lapki sie niewiele roznia.
Tak czy inaczej to nie przez chinczykow dostajemy kiepskiej jakosci produkty tylko przez kiepska klasyfikacje QA u samych producentow.
Jak rowniez chec obnizenia kosztow.
A co do lenovo to wlasnie pisze z jednego ktory ma 5 lat i nic mu nie jest w ogole :) - nie ma producentow licza sie konkretne udane modele, ktore w swojej ofercie ma kazdy producent nawet ACER!