Wygląda na to, że narzędzia do ochrony prywatności mogą w ogóle nie działać albo wręcz działać na niekorzyść użytkownika.
Obecnie na całym świecie na ponad 615 milionach urządzeń zainstalowane jest oprogramowanie do blokowania reklam w Internecie (tak wynika z raportu PageFair). Najczęściej użytkownicy instalują takie narzędzia, aby oczyścić strony internetowe ze zbyt nachalnych reklam. Czasem jednak stosują adblockery po to, by ograniczyć możliwości „szpiegowskie” reklamodawców. Okazuje się jednak, że efekt może być nie tylko minimalny, ale wręcz zupełnie odwrotny.
O tym, że reklamodawcy poważnie „szpiegują” użytkowników stron internetowych, wiemy nie od dziś. W 2010 roku opublikowany został raport fundacji Electronic Frontier Foundation, z którego wynikało, że przeglądarki są właściwie bezsilne w zderzeniu z takimi narzędziami. Teraz, osiem lat później, grupa francuskich naukowców zaktualizowała raport i dodała, że nawet najbardziej zaawansowane adblockery niewiele mogą zrobić, by chronić prywatność internautów.
Gwoli ścisłości, dotyczy to nie tylko adblockerów, ale też innych narzędzi, które teoretycznie mają oddzielać użytkowników od macek reklamodawców. Wszystkie one w rzeczywistości mogą pomagać w tworzeniu profili. Dodają bowiem kolejny element przydatny podczas gromadzenia takich informacji jak: zainstalowane wtyczki, portale społecznościowe, na których loguje się użytkownik, rozdzielczość ekranu, strefa czasowa itd. Im więcej danych, tym większa szansa na utworzenie indywidualnego profilu.
Jeśli chcecie sprawdzić, jak bardzo (nie) chronią was wtyczki, wypróbujcie ten test.
Źródło: The Next Web, inrialpes
Komentarze
20We've detected that your browser is currently unsupported for our experiment. Our experiment supports the desktop versions of Chrome, Firefox, Opera and Safari browsers.
" I agree, test my browser!"
Oczywiście mam na myśli reklamodawców a nie różne trzyliterowe organizacje działające na granicy prawa lub zupełnie poza nimi.
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/57.0.2987.133 Safari/537.36 OPR/44.0.2510.1218 ;)
Rozdziałka: Resolution (available):1974x1152(1974x1152)
wtf ? ;)
Canvas i WebGL puste
Próbujemy na ślepo - a może coś trafimy ?
Pokazuje cos takiego :
Social mediums where you seem to be logged into:
Website Detection method
LinkedIn Content-Security-Policy violation
eBay.com Content-Security-Policy violation
eBay.co.uk Content-Security-Policy violation
eBay.de Content-Security-Policy violation
eBay.it Content-Security-Policy violation
eBay.fr Content-Security-Policy violation
Photobucket Content-Security-Policy violation
Forbes Content-Security-Policy violation
Yahoo Content-Security-Policy violation
shutterstock Content-Security-Policy violation
Jest jeden haczyk - na zadnym z tych portali nie mam konta :) wiec zalogowany sobie moge byc...
Skarbówka ma dostęp do mojego konta niedługo sami se będą brali kase ile chcą,
słuzby wiedzą wszystko gdzie dzwonie co mówie z kim sypiam gdzie i co robie,
firmy internetowe wiedzą jeszcze więcej niz służby
i nikt nigdy sie mnie o nic nie spyta a ja zrobie zdjęcie na ulicy to zaraz mam problem
i to jest ta wolność i demokracja oparta na socjaliźmie
gdybym tak ja szpiegował skarbówkę albo banki to zaraz paragraf by się znalazł
i kto tu ma cos do ukrycia
Benchmark.pl i ich nieinwazyjność w postaci ŚCIANY SPAMU!
https://s20.postimg.org/f1fdcfq0d/Screenshot_17.04.2017_12_10_52.png